اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها/ سامانه پرتاب موشک زیرسطح به سطح وارد فرآیند تولید انبوه شد

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: خوشبختانه ما توانستیم بالای ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها را در داخل کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بومی‌سازی کنیم.

بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها/ سامانه پرتاب موشک زیرسطح به سطح وارد فرآیند تولید انبوه شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با امیر دریادار مجید مقصودی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها

زیردریایی‌ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار هستند و عملیاتی نگه داشتن زیردریایی‌ها منوط بر تعمیر و بومی سازی قطعات آن است.

خوشبختانه ما توانستیم بالای ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها را در داخل کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بومی‌سازی کنیم و تحویل یگان‌های تعمیراتی نیرو برای تعمیرات بدهیم.

تولید نسخه بهینه پهپاد عمودپرواز

چون یگان‌های شناور و پروازی برای اجرای مأموریت در دریا، نیاز به باند دارند در راستای حل این مسئله بحث پهپاد‌های عمود پرواز را داریم، طی چند سال اخیر تلاش‌های زیادی را در این رابطه شروع کردیم، پهپاد‌هایی که قابلیت نشست و برخواست در عرشه یگان‌های شناور را داشته باشند، نمونه‌ای از این پهپاد‌ها در سال گذشته رونمایی شد.

خوشبختانه در طول یک سال اخیر توانستیم با تکمیل آزمایشات میدانی نسخه بهینه این پهپاد‌ها که تحت عنوان «پلیکان» نامگذاری و شناخته شده است را در معرض دید هموطنان قرار دهیم.

سامانه پرتاب موشک زیرسطح به سطح وارد فرایند تولید انبوه شده است

طی سنوات گذشته توانستیم به فناوری ساخت موشک زیرسطح به سطح یکی از تسلیحاتی که دانش و فناوری آن در اختیار تعداد محدودی از کشور‌هاست، دست پیدا کنیم.

آزمایشات این سامانه پرتاب موشک زیرسطح به سطح برای انهدام اهداف سطحی به پایان رسیده است و امروز توسط مجموعه صنایع دفاعی وارد فرایند‌های اجرایی جهت تولید انبوه شده است که در حقیقت ظرفیت دفاعی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

بومی‌سازی قطعات و برد‌های رادارهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای ورود به فاز تولید انبوه در دستور کار قرار دایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول