اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس ظرفیت برجسته‌ای برای کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپترهای ایران (پنها) از کارخانه افزار کیمیا و واحدهای تولیدی صنعتی شایان دیزل صنعت پارس و شرکت دانش بنیان آنترونیک در منطقه ویژه شیراز بازدید کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس ظرفیت برجسته‌ای برای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دراین بازدید که صبح امروز انجام شد، ضمن بررسی توانمندی ها، قابلیت ها، ظرفیت ها و پتانسیل این مجموعه های صنعتی در خصوص مسائل، و مشکلات واحدها بحث و گفتگو و تصمیمات عملیاتی اتخاذ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از شرکت افزار کیمیا با اشاره به اینکه این واحد صنعتی نه تنها در استان فارس بلکه در کشور یک ظرفیت بزرگ است، گفت: شرکت افزار کیمیا با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مدرن و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در سه بخش قطعات هوا و فضا، نفت و گاز و پتروشیمی و تجهیزات پزشکی قادر به تولید قطعات است.

حمیدرضا ایزدی اضافه کرد: در حال حاضر قطعات این شرکت با قیمت هایی بسیار کمتر از قیمت محصولات مشابه وارداتی و با رعایت استانداردهای جهانی در داخل تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افزار کیمیای فارس یکی از برند ها و ظرفیت های برجسته استان فارس برای کشور است، افزود: توانایی این مجموعه تولیدی از نظر ظرفیت، برجستگی در نوآوری و دانش فنی در خور توجه است.

بازدید دیگر، در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس در زمینه تولید کشنده داف ران فعالیت می‌کند، بود.

شرکت شایان دیزل با بیش از نیم قرن تجربه در صنایع خودرو‌های سنگین تجاری، با بهره گیری از متخصصین صنعت خودرو موفق به طراحی و مهندسی یکی از قدرتمند‌ترین و به روزترین کشنده‌های دنیا شده است.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اینکه واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس از پروژه‌های بزرگ و پیشران صنعتی در سال ۹۹ است، اظهار داشت: فعالیت‌های تولیدی شرکت شایان دیزل مبنی بر ارج نهادن به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید برای به گردش درآوردن چرخ صنایع پایه و کوچک در زمینه ساخت قطعات منفصله خودرو است.

ایزدی یاد آور شد: از جمله قطعاتی که برای این محصول از طریق سازندگان داخل کشور تامین نموده و در کنار این فضای تولیدی سهمی در عرصه تولید سایر صنایع کوچک داشت می‌توان به مجموعه‌ها و قطعات منفصله مجموعه صندلی‌ها و تخت خواب، لاستیک، رینگ فولادی سایز مورد نیاز، کوپلینک مکانیکی (چرخ پنجم) میل گاردان، مخزن سوخت و باتری اشاره کرد.

وی ادامه داد: شرکت دانش بنیان آترونیـک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در زمینه طراحــی شــیرهای کنترلـی و عملگرهــای نیوماتیکــی، برقــی و هیدرولیکــی نقــش بــه ســزایی را در صنعــت نفــت و گاز ایــران ایفــا نمــوده اســت.

همچنین این شرکت قطعات یدکی دقیق تجهیزات دوار مانند کمپرسور، توربین، پمپ و غیره را نیز تولید می کند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول