اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

معاون دانشگاه علوم پزشکی: هیچگونه قصوری در مرگ نوزاد ایلامی کشف نکردیم/ ابهامات در حال بررسی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده هیچ گونه قصور و کوتاهی از طرف تیم درمان کشف نکردیم اما پرونده و مستندات در اختیار نظام پزشکی قرار داده شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی: هیچگونه قصوری در مرگ نوزاد ایلامی کشف نکردیم/ ابهامات در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عباس قیصوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص مرگ نوزاد ۵۱ روزه آبدانانی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده هیچ گونه قصور و کوتاهی از طرف تیم درمان کشف نکردیم اما پرونده و مستندات در اختیار نظام پزشکی قرار داده شده است.

وی افزود: این نوزاد روز اول در بخش بوده، از روز دوم به علت مشکلات تنفسی تشنج به آی سی یو کودکان منتقل و ۴ بار در آی سی یو در طی چند روزی که بستری بوده( نهم تا سیزدهم) عملیات سی پی آر بر روی نوزاد انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در آخرین سی پی آر، سی پی آر ناموفق بوده، فاقد علامت بالینی و با دو دستگاه متفاوت نوار با خط صاف نشان داده می‌شود، بر اساس شواهد پزشکی فوت نوزاد اعلام و گواهی فوت صادر می‌شود.

 وی ادامه داد: نوزاد تحویل سردخانه داده شده و توسط والدین به شهرستان برای عملیات غسل و تدفین انتقال داده می‌شود؛ در آنجا غسال متوجه حرکاتی در قفسه سینه می‌شود که بلافاصله به بیمارستان فرستاده می‌شود و بیمار را به اهواز اعزام می‌کنند.

 قیصوری افزود: تیم پزشکی به طور کامل روند را بررسی کرده و تایید کننده این بود که عملیات سی پی آر به درستی انجام داده شده و فوت او به درستی اعلام شده است.

 وی گفت: نکات مبهمی در پرونده وجود دارد و منتظر پرونده پزشکی نوزاد در اهواز هستیم و تمام مستندات در اختیار سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی جهت بررسی و وجود هر گونه کوتاهی یا اهمال کاری مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 9708/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول