اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تسهیلات ویژه مالیاتی برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی از تصویب بسته جدید مالیاتی در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد.

تسهیلات ویژه مالیاتی برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، احمدرضا مدبرنیا گفت: با توجه به شروع موج سوم شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید و تعطیلی اجباری برخی کسب‌وکارها و مشاغل، بنابراین بنا به تشخیص کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، مشاغل و کسب‌وکارها از حمایت‌ها و مشوق‌های سازمان امور مالیاتی کشور برخوردار می‌شوند. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: براساس این مصوبه، موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه 1399 لغایت یکم بهمن ماه 1399 باشد و نیز احکام اجرای ماده 238 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 29 قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.   

وی با اشاره به تمدید یک ماهه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال 1399 و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی براساس این مصوبه، بیان کرد: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 1381/10/22 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال 1399 تمدید می‌شود. 

مدبرنیا بیان کرد: صدور یا تجدید پروانه کسب‌وکار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان سال 1399، نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم(وصول مالیات) تا 10 بهمن ماه 1399 برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود. 

وی در خصوص دیگر مصوبات این بسته حمایتی عنوان کرد: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم که در بازه زمانی یکم آذرماه 1399 لغایت یکم بهمن ماه 1399 باشد نیز با توجه به این مصوبه، تا تاریخ 15 بهمن ماه 1399 تمدید می‌شود.

مدبرنیا گفت: مهلت ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی یا مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران موضوع ماده(272) قانون مالیات‌های مستقیم برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در اجرای مقررات ماده مذکور ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده باشند، حداکثر تا تاریخ 1399/11/30 تمدید می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول