اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فعالیت 2500 نیروی جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی در قم

فرمانده عملیات قرارگاه شهید قاسم سلیمانی گفت: تا به امروز در ۹۲ محله در شهر قم و ۲۰ محله در پردیسان طرح شهید سلیمانی اجرا و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی جهادی شروع به فعالیت کرده اند.

فعالیت 2500 نیروی جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر جعفری با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در استان گفت: این طرح از یکم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان قم نیز با ریاست فرماندار اجرا شد.

وی در ادامه افزود: چندین جلسه با هدف آماده‌سازی و اجرا کردن این طرح با حضور مدیران و  مسئولین مراکز مختلف برگزار و مصوب شد در هر محله با استفاده از ظرفیت های مختلف یک کمیته عملیاتی تشکیل شود.

جعفری بابیان هدف تشکیل از کمیته عملیاتی عنوان کرد: در کمیته عملیاتی سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی تشکیل شده است که هرکدام وظایف به خصوص خود را دارند و زیر نظر کمیته عملیاتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وظایف هر کدام از تیم ها افزود: تیم حمایتی تحت امر بسیج  وظیفه حمایت از خانواده های کرونایی را بر عهده دارد که نیازمندی های مالی، غذایی و کارهایی همچون خرید را پوشش می‌دهند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم  ادامه داد: تیم های مراقبتی مسئولیتشان با مرکز بهداشت است و بایستی خدمات پزشکی و مراقبتی برای خانواده ها وبیماران کرونایی را پوشش دهند.

وی همچنین افزود: تیم نظارتی  نیز بررسی محل های پر تردد همچون مغازه ها و بازارها برای رعایت بهتر دستورالعمل های بهداشتی را برعهده دارند. 

جعفری خاطرنشان کرد: تیم های مراقبتی و نظارتی به صورت مستقیم زیر نظر پایگاه سلامت می باشد و بسیج هم در این زمینه با نیرو های خود مشارکت می کند اما تیم حمایتی باظرفیت خیرین با محوریت بسیج عمل می کند.

وی با بیان دیگر وظایف تیم حمایتی بیان کرد: تیم حمایتی با کمک خیرین و مردم هدیه های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کرده و به خانواده‌های نیازمند کرونایی اهدا می کند.

جعفری خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی برای خانواده های کرونایی می باشد که شناسایی بیماران توسط مرکز بهداشت انجام می شود و لیست بیماران کرونایی به کمیته های عملیاتی داده می شود و تیم‌ های مراقبتی نظارتی و حمایتی در حوزه کاری خود وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: تا به امروز در ۹۲ محله در شهر قم و  ۲۰ محله در پردیسان تشکیل و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی جهادی شروع به فعالیت کرده اند و بخش‌های سلفچگان، خلجستان جعفرآباد، کهک و قنوات نیز هرکدام قرارگاه بخشی تشکیل داده اند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم با تاکید بر اهمیت وظیفه تیم های مراقبتی تحت امر مرکز بهداشت بیان کرد: این طرح زمانی به بازدهی مناسب می رسد که تیم های مراقبتی به صورت مستمر و منظم در این طرح فعالیت کنند که به دلیل برخی مشکلات هنوز تیم های مراقبتی به صورت موثر آغاز به کار نکرده اند.

وی افزود: با فعالیت این تیم بیمار کرونایی برای دریافت خدمات پزشکی به بیرون از منزل مراجعه نمی کند که این امر باعث کم شدن انتقال ویروس منحوس کرونا میشود که با توجه به کمبود پزشک و پرستار ظرفیت حضور در منزل را ندارند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول