اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شناسایی 2428 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در آذربایجان‌شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از شناسایی 2 هزار و 428 مورد تغییر کاربری در مساحت 85 هکتار در استان خبر داد و گفت: تمام این تغییر کاربری‌ها مختص به ویلاسازی است.

شناسایی 2428 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داداش نصیری در حاشیه کمیته برگزاری هفته خاک در استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این موهبت الهی، اظهار کرد: خاک یک موهبت الهی است که خداوند جهت تامین امنیت غذایی در دست بشر قرار داده و وظیفه ما نیز حفاظت و صیانت از این نعمت است.

وی با بیان اینکه بدون وجود خاک، هیچ فعالیت کشاورزی و تولید غذایی انجام نخواهد گرفت، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی در استان نیز به دنبال حفاظت از این نهاده تولیدی بوده و مدیریت امور اراضی با سعی و تلاش خود برای جلوگیری از تغییر کاربری‌‌ها و نابودی خاک به دنبال بازگرداندن خاک‌های کشاورزی است.

نصیری با تقدیر از مجموعه دادستانی در همکاری با جهادکشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌ها یادآور شد: از تعداد 2 هزار و 428 مورد تغییر کاربری در استان، برای 600 مورد از طریق دادگاه شکایت تنظیم شده که پرونده این موارد هنوز در دادگاه بوده و برای تعدادی از آنها حکم صادر شده است.

نصیری افزود: حکم مربوط به 98 مورد تغییر کاربری به مساحت حدود دو هکتار نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون، تعداد 402 مورد تغییر کاربری به مساحت 15 هکتار از طریق دستور دادستان برای ویلاهای غیرمجاز اجرا شده و این اراضی به حالت اولیه خود بازگشته است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول