اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۹ قرارداد راکد سرمایه‌گذاری صنعتی در سمنان تعیین تکلیف شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۶۹ قرارداد سرمایه‌گذاری راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان تعیین تکلیف شد.

۶۹ قرارداد راکد سرمایه‌گذاری صنعتی در سمنان تعیین تکلیف شد

حسن آل‌بویه به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: آبان ۹۹ تعداد ۶۹ فقره قرارداد با مساحت بیش از ۱۸۳ هزار مترمربع در جلسه هیأت حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: بر این اساس، تعداد ۳۰ فقره قرارداد با مساحت بالغ بر ۱۱۵ هزار متر مربع فسخ قرارداد شده است.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: به ۳۷ فقره قرارداد با مساحت بیش از ۶۳ هزار متر مربع برای ادامه فرایند سرمایه‌گذاری، مهلت دوباره بهره‌برداری اعطا و یک فقره قرارداد نیز از دستور کار خارج شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به یک فقره زمین‌ انصرافی یادآور شد: تمام قراردادهای مذکور مربوط به متقاضیانی است که علی‌رغم تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در زمین تحویلی انجام نداده اند و آن را سالیان متمادی راکد نگه داشته‌اند.

وی تأکید کرد: متقاضیانی که در مهلت تعیین‌شده، نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت‌وساز اقدام نکرده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکنند و زمین‌های خریداری‌شده را راکد نگه دارند، بر اساس دستورالعمل شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه برای آماده‌سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اعتبارات دولتی و بیت‌المال هزینه شده، اضافه کرد: واحدهای تولیدی در آنجا مستقر شده تا در خدمت تولید، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی جامعه قرار گیرند؛ اما طرح‌های راکد موجب اتلاف سرمایه‌های انجام شده در این مناطق می‌شود.

به گزارش فارس؛ کل اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول