اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پرداخت بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در اقلید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید از پرداخت ۵۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به ۶۰۵ نفر از صاحبان مشاغل مختلف که در جریان شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند، در این شهرستان خبر داد.

پرداخت بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در اقلید

ابوالفضل مسعودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در اقلید با تأکید بر اینکه این طرح با هدف حمایت و حفظ کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا اجرا شد، اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات، در حفظ اشتغال حدود ۷۰۰ نفر کمک شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اقلید از تلاش‌ها و حمایت‌های مسؤولان شهرستانی و مدیران بانک‌های عمل در پرداخت تسهیلات قدردانی کرد و گفت: ۳۵۱ پرونده دیگر نیز تشکیل و درحال پیگیری در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

تسهیلات جدید برای واحدهای گردشگری در شرایط کرونایی

وی افزود: براساس مصوبات جلسه سی و نهم ستاد ملی مدیریت کرونا، برای کسب و کارهای آسیب ‌دیده حوزه گردشگری و رسته‌های مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی ازجمله امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی که پیش از این دریافت کردند، تمدید مهلت پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرمایی سال 99، هزینه‌های آب، برق و گاز و مالیات‎های سررسید سال جاری تا پایان سال و... فراهم شده است.

مسعودی تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات تا پایان آذرماه مهلت ثبت‌نام داشته و بنگاه‌هایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت کردند نیز مجاز به دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات، طبق دستورالعمل جدید هستند.

وی یادآور شد: تسهیلات جدید برای واحدهای گردشگری در شرایط کرونایی با ثبت نام درسایت https://corona-kara.mcls.gov.ir امکان پذیر است.

دو سال معافیت از حق بیمه سهم کارفرما برای به‌کارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی

مسعودی در بخش دیگر سخنان خود به طرح مشوق بیمه ای کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان اصناف، کارگاه‌ها، کشاورزان و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه کارورزی، از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ثبت‌نام شده در این سامانه، دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که کمتر از ۳۵ سال سن داشته و در دو سال اخیر سابقه بیمه نداشته یا کمتر از سه ماه سابقه داشته باشند، سه ماه به‌عنوان کارورز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این مدت، هزینه کارورزی را دولت پرداخت می‌کند و هیچ‌گونه تعهد حقوق، مزایا، بیمه و استخدامی به عهده کارفرما نیست و در صورتی‌که کارفرما، در طول دوره کارورزی کارورز را استخدام کند، به مدت ۲۱ ماه از پرداخت کل حق‌بیمه سهم کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی، معاف می شود.

مسعود افزود: متقاضیان شرکت در این طرح برای کسب راهنمایی بیشتر می‌توانند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه و یا با شماره تلفن ۴۴۵۲۲۶۹۲ داخلی ۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول