اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکنش سازمان تبلیغات اسلامی به هنجارشکنی اخلاقی در کرمانشاه/ عاملان و آمران هتک حرمت محاکمه شوند

اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت مردم کرمانشاه به حفظ آرامش، خواستار برخورد با عاملان و آمران هتک حرمت بی‌سابقه به دستگاه امام حسین (ع) شد.

واکنش سازمان تبلیغات اسلامی به هنجارشکنی اخلاقی در کرمانشاه/ عاملان و آمران هتک حرمت محاکمه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پس از انتشار کلیپ مبتذلی که در تکیه تاریخی مذهبی معاون الملک تولید شده، واکنش‌های بسیاری از سوی مردم نسبت به دست‌اندرکاران آن در فضای مجازی صورت گرفت.

از این رو اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد که متن آن به شرح ذیل است:

«وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً (حج ۴۰)

انقلاب اسلامی ایران با گذشت یک چله از عمر پر افتخار خود و بدون خیانت به آرمان‌هایش در حال ورود به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده که یکی از برکات آن افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است؛ چیزی که در جوامع دیگر از آن به عنوان حلقه مفقوده‌ی بحران اجتماعی عنوان می‌گردد. از سوی دیگر یکی از عوامل بقای انقلاب و نظام اسلامی و مهمترین مولفه قدرت آن باور عمومی نهادینه شده به ارزش‌های دینی اسلامی در جامعه ایران است.

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت و قیام حسینی علیه السلام است؛ مردم ایران چند قرن در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد به ‌عنوان کانون محبت و چشمه جوشان عشق به محمد و آل محمد (ص) است حضور داشته و ارادت خویش را نشان داده‌اند، در واقع سرمایه اجتماعی تکایا، حسینیه‌ها و هیات مذهبی سنگری است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هیچ گاه نتوانسته در برابر حرکت رشد فرهنگ آن مقاومت کنند و نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته از جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه ۸۸ این منبع تغییر ناپذیر و این دژ و حصن حصین ولایت علوی، انقلاب و نظام را از گردنه‌های سخت عبور داده است.

دشمنان ولایت از استکبار جهانی تا وهابیت وطنی در سایه غفلت مسئولان بی‌کفایت هر روزه بستر را برای نفوذ فرهنگی و به حاشیه کشاندن تمام نهادهای فرهنگ حسینی مردم علوی کرمانشاه را فراهم کرده‌‌اند، این در حالی است که کرمانشاه شاهراه عبور زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در طول تاریخ بوده و تمام شیعیان شرق عالم اسلام برای ورود به صحن و سرای امام حسین (ع) و کربلای معلی از دروازه آن یعنی کرمانشاه عبور کرده و می‌کنند.

نهادهایی مانند تکایا که میراث فرهنگی مردم ولایتمدار کرمانشاه است در سایه شوم عدم هوشیاری متولیان فرهنگ عمومی استان متاسفانه تبدیل به محل شوهای مبتذل، قهوه خانه سرا و غیره تبدیل شده و سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه به عنوان متولی فرهنگ دینی استان:

اولاً: ضمن اخطار به آقایان مسئول در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در معرفی افراد اشخاص یا شبکه‌های که به صورت سازمان یافته و هدفمند در پی تهاجم به فرهنگ دینی و مذهبی استان هستند از مراجع قضایی خواستار پیگیری جدی این مسئله بوده و همچنین از شورای شورای فرهنگ عمومی استان که به عنوان قرارگاه فرهنگ عمومی مردم شریف و متدین استان است، خواهان تدوین سازوکار و مکانیزم مشخص و مدون برای پیشگیری و برخورد با اقدامات وقیحانه و ساختارشکنانه از این دست هستیم. 

ثانیاً: از استاندار محترم استان، جناب آقای مهندس بازوند به عنوان عالی‌ترین مسئول دولتی استان خواهان ارائه توضیحات به مردم شریف و شهید پرور و متدین استان در صدا و سیما هستیم.

ثالثاً: از نمایندگان محترم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم مومن و انقلابی استان خواهان پیگیری و برخورد با عاملان و آمران این هتک حرمت بی سابقه در بالاترین سطح از طریق مراجع قضایی هستیم.

رابعاً: از مردم غیور و شجاع مومن و شهید پرور و مسئولان هیات مذهبی، حسینیه‌ها، تکایا، روحانیون و مبلغین و مداحان عزیز اهل بیت، جامعه قرآنی و قاریان استان کرمانشاه خواستار حفظ آرامش و پیگیری از طریق مراجع ذی صلاح تا حصول نتیجه و برخورد با عاملان و آمران این هتک حرمت بوده تا دیگر شاهد انجام چنین اقدامات مبتذل و وقیحانه‌ای در کرمانشاه نباشیم.

العاقبه اللمتقین

سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه»

انتهای پیام/ح/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول