اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سرفه‌های مکرر شبانه کودکان را جدی بگیرید

یک متخصص اطفال و کودکان در کرمانشاه گفت: آسم در دوران کودکی به صورت سرفه‌های طول کشیده و خلط‌آور که شب‌ها بیشتر به سراغ آن‌ها می‌آید، خود را نشان می‌دهد.

سرفه‌های مکرر شبانه کودکان را جدی بگیرید

عبدالحسین رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آسم در کودکان، اظهار داشت: آسم یکی از بیماری مزمن شایع دوران کودکی است.

وی ادامه داد: آسم در اثر التهاب ریه به علت یک محرک همچون ویروس، دود سیگار و... ظاهر می‌شود و بافت ریه را ملتهب می‌کند به طوریکه بیمار هوا را به راحتی داخل می‌برد و برای خارج کردن آن دچار مشکل می‌شود.

این متخصص اطفال و کودکان در کرمانشاه با اشاره به انواع آسم از نوع خفیف، متوسط و شدید، گفت: علائم این بیماری در سنین مختلف متفاوت است، ولی در دوران کودکی به صورت سرفه‌های طول کشیده و خلط‌آور که شب‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد، ظاهر می‌شود البته هنگام بازی یا هوای سرد هم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از دارو می‌توان آسم را کنترل کرد، گفت: والدین سرفه‌های این‌چنینی کودکان خود را جدی بگیرند و حتما با مراجعه به پزشک از آن پیشگیری کنند.

رضانیا یکی از محرک‌ها بارز ایجاد آسم در کودکان را وجود زمینه آلرژی در اعضای  به شکل آسم، آبریزش بینی، کهیر پوستی و... عنوان کرد و افزود: اینگونه کودکان را باید از محیطی که سبب محرک ریه می‌شوند دور نگهداریم و ریسک سرماخوردگی را از بچه دور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معمولا در سنی این بیماری از بدن بیرون می‌رود مگر در خانواده‌هایی که این بیماری باشد تا سنین بالاتر هم باقی می‌ماند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول