اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام 395 تولد در لاکچری‌ترین روز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 395 مورد تولد در تاریخ نهم آذر (99.9.9)در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه انجام شد و خوشبختانه مشکلات و عوارض مادری ناشی از ختم بارداری غیرضروری در این تاریخ گزارش نشده است.

انجام 395 تولد در لاکچری‌ترین روز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر شاپور بدیعی اول اظهار کرد: از مجموع تولدهای انجام شده در این تاریخ، 235 مورد به روش سزارین و160 مورد  به روش طبیعی انجام شده است.

وی افزود: میانگین زایمان‌های روزانه در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد 250 مورد بوده که از این میزان 44 درصد آنها زایمان سزارین و 56 درصد مابقی زایمان طبیعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 95 درصد سن بارداری در تاریخ99.9.9 نرم 38 تا 40 هفته بوده است که این عدد تفاوتی با روزهای دیگر نداشته است، خاطرنشان کرد: 65 درصد کل سزارین‌های انجام شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به مادرانی بوده است که زایمان‌های قبلی آنها سزارین بوده است، ضمن اینکه 21 درصد سزارین‌ها با دلایل علمی بوده و تنها 14 درصد سزارین‌ها با دلایل تعریف نشده انجام شده است که موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دکتر بدیعی با ذکر این نکته که خوشبختانه از هیچ یک از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صدمات زایمانی و عوارض مادری ناشی از ختم بارداری غیرضروری در تاریخ 99.9.9  دریافت نشده است، تأکید کرد: افزایش تقاضای بستری جهت زایمان در مناسبت‌ها و ایام خاص سال همواره وجود دارد و برای انجام زایمان در موعد مقرر و عدم آسیب‌رسانی به مادر و نوزاد نیازمند فرهنگ‌سازی لازم در این حوزه در سطح جامعه هستیم.

وی بیان کرد: فضای مجازی در آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه و ممانعت از انتشار تبلیغات‌ نامتعارف می‌تواند نقش قابل توجهی در رفع این چالش در مناسبت‌های آتی داشته باشد و امیدواریم با اقدامات مؤثری که در این حوزه صورت می‌پذیرد شاهد نتایج مطلوبی در انجام زایمان‌های به‌موقع و فارغ از زمان خاص باشیم.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول