اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جزئیات مرحله جدید محدودیت های کرونایی در البرز

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری البرز گفت: در مرحله جدید محدودیت های کرونایی که از دیروز اجرا می‌شود محدودیت مشاغل کاهش پیدا کرده و صنوف ۱و۲ می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جزئیات مرحله جدید محدودیت های کرونایی در البرز

نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در رابطه با نتیج اعمال محدودیت ها در استان البرز گفت: در ابتدای طرح جامع مدیریت محدودیت‌ها که از اول آذر ماه به مدت دوهفته انجام شد۴ شهرستان کرج، نظر آباد، فردیس، ساوجبلاغ در وضعیت قرمز قرار داشت و شهرستان اشتهارد و طالقان نیز نارنجی بودند اما با توجه به همکاری خوب مردم و اصناف نتیج خوبی به دست آمد.

وی افزود: این طرح با درصد مشارکت 96 درصدی موفق آمیز بود، بطوری که روزانه تعداد فوتی ۲۵ تا۳۰ نفر استان البرز به ۱۰ تا ۱۲ نفر در روز رسید.

فردی با بیان اینکه وضعیت همه شهرستان به نارنجی تغییر کرده است اظهار داشت: در مرحله جدید محدودیت ها که از دیروز اجرا می‌شود صنوف ۱و۲ می‌توانند فعالیت داشته باشند. قبلا فقط صنوف دسته اول که مایحتاج ضروری مردم بود اجازه فعالیت داشتند اما با توجه به بهبود وضعیت استان صنوف دسته دوم نیز به آن اضافه شد.

وی اعلام کرد: دسته گروه دوم شامل مراکز خرید و پاساژ، شیرینی فروشی، آرایشگاه، مشاورین املاک و... هستند که ٨۰ درصد از  صنوف استان را شامل می‌شود.

این مقام مسؤول یاد آور شد: هرگونه همایش اجتماعی، فرهنگی و مذهبی همچنان ممنوع است. کلیه مراکز آموزشی تعطیل هستند و خدمات خود را به صورت غیرحضوری در صفحات مجازی انجام می‌دهند. برگزاری جلسات اداری که در فضای سربسته برگزار شوند در شهرهای وضعیت زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر و وضعیت نارنجی حداکثر۲۰ نفر با رعایت دستورالعمل‌های و بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: منع تردد شبانه از ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهرستان‌های کرج، فردیس و ساوجبلاغ اعمال می‌شود و ممنوعیت تردد خودرو شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: روزانه ۲۵۰۰ تست pcr از افراد مشکوک گرفته می‌شود که باعث شده تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند و آمار تلفات سیل نزولی بخصوصی داشته است.

فردی در ادامه بیان کرد: از اول اسفند سال گذشته تا به الان بیش از  ۱۲۲ هزار نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند که تعداد ۴۷۱۷٨ نفر تست مثبت و بیش از ۷۰ هزار نفر تست منفی بوده است. از این تعداد ۲۳۶۷ نفر در مجموع فوتی داشتیم که ۱۳۰۰ نفر از فوتی ها برای دوماه مهر و آبان و موج سوم شیوع کرونا بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: با همراهی و همکاری انجام شده توانسیتم وضعیت را تا حدی کنترل کنیم و به ثبات برسیم وانتظار داریم مردم همچنان به رعایت پورتکل بهداشتی ادامه بدهند تا بتوانیم وضعیت کنترل داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول