اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عضو حزب اتحاد ملت: بین اصلاح‌طلبان یک سروگردن بالاتریم!/ دموکراتیک نبودن اصلاحات تا حدودی درست است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: متاسفانه در شورای اصلاح‌طلبان، چه شورای عالی یا برخی از نهادهای دیگر، به اهل سنت اجازه ورود ندادند؛ این حرف فائزه هاشمی مبنی بر دموکراتیک نبودن اصلاح‌طلبان، شاید تا حدودی درست است.

عضو حزب اتحاد ملت: بین اصلاح‌طلبان یک سروگردن بالاتریم!/ دموکراتیک نبودن اصلاحات تا حدودی درست است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در واکنش به سخنان فائزه هاشمی گفت: ممکن است برخی به بهانه خاتمی، تلاش کنند دیگران را از گردونه خارج کنند یا به نام خاتمی، بسیاری از اقدامات را انجام دهند.

جلال جلالی زاده افزود: یکی از معیارهای اصلاح‌طلبی، اعتقاد به دموکراسی و مراعات حق دیگران و اعتقاد به رأی و فکر دیگران است. اگر اصلاح طلبان در درون خودشان، دموکراسی و تحمل پذیرش نظر مخالف را نداشته باشند، سخنانشان در بین مردم تاثیر نخواهند داشت. 

وی ادامه داد: برخی از کسانی که خودشان را اصلاح‌طلب می‌دانند آنها معتقد به دموکراسی و حضور دیگران در جمع نیستند. متاسفانه در هر جمعی، افرادی هستند که بیشتر به دنبال منافع خودشان هستند تا منافع جمعی.

عضو حزب اتحاد ملت تأکید کرد: بر این باورم که نسبت به اهل سنت که همواره از اصلاح‌طلبان، حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، اصلاح‌طلبان معتقد به مشی دموکراتیک و حضور آنها نبودند. به بیانی دیگر متاسفانه در شورای اصلاح‌طلبان، چه شورای عالی یا برخی از نهادهای دیگر، به اهل سنت اجازه ورود ندادند؛ این حرف فائزه هاشمی مبنی بر دموکراتیک نبودن اصلاح‌طلبان، شاید تا حدودی درست است. 

جلالی زاده ادامه داد: اصلاح طلبان باید منتقد باشند و از انتقاد نترسند بدین گونه که اگر کسی از خاتمی انتقاد کند نباید نگران شوند. به هر حال هر کسی می‌تواند نسبت به موضعگیری‌ها و افراد منتقد باشد اما این انتقاد باید یک انتقاد بجا و درستی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت خود را حزب پدرسالار می‌داند یا خیر؟ ضمن رد اتهامات گفت: حزب اتحاد یکی از احزاب قدرتمند اصلاحات است که فعالیتش در استانها و حضور در انتخابات‌ مختلف نشان دهنده گسترده بودن پایگاه این حزب است حال کسانی که از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار نیستند یا پایگاه مردمی ندارند نباید با اتهام به حزب اتحاد، تلاش کنند که پایگاهی کسب کنند. به هر صورت اگر قرار باشد در بین اصلاح طلبان، حزبی براساس جایگاه مردمی، فعالیت‌های حزبی، براساس کنگره‌ها و جلسات، اعلام نظرها و حمایت از مردم، قدرت برتری داشته باشد از نظر بنده، حزب اتحاد است. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: مشخص است که در یک محیط آزاد و انتخابات، سهم احزاب مشخص می شود و اگر قرار باشد که ما جایگاه احزاب را در شورای عالی اصلاح طلبان یا شورای هماهنگی اصلاحات بشناسیم مشخص است که حزب اتحاد از همه احزاب اصلاح‌طلب دیگر پیشروتر است. 

گفتنی است؛ اخیرا فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گویی عنوان کرده بود که متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری خاتمی هم برمی گردد، در شورای عالی اصلاح طلبان افراد بیشتر بر اساس سلیقه خاتمی حضور دارند. حزب پدرسالار جریان اصلاحات، حزب اتحاد ملت است و خاتمی تحت تاثیر این حزب است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول