اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهبود کیفیت اینترنت هرمزگان/ تعویض سوییچ‌های هسته مرکزی دیتا در مخابرات

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: کیفیت ارائه اینترنت در بخش‌های تجاری و خانگی در هرمزگان بهبود یافته و این بهبود حاصل تعویض روترها و سوییچ‌های هسته اصلی دیتا در استان است.

بهبود کیفیت اینترنت هرمزگان/ تعویض سوییچ‌های هسته مرکزی دیتا در مخابرات

امیر یگانه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: توسعه خوبی در زمینه فیبرنوری در استان هرمزگان انجام گرفته اما سوییچ‌های هسته مرکزی دیتا در استان دچار اختلالاتی بود که کیفیت ارائه خدمات را دچار کندی کرده بود.

وی افزود: طی هفته گذشته با تأمین تجهیزات از شرکت مخابرات ایران و تعویض سوییچ و روترهای دیتا در هسته مرکزی استان شاهد بهبود کیفیت اینترنت در دو بخش خانگی و تجاری هستیم و تست‌های سرعت و پینگ در استان بهبود چشمگیری یافته است.

به گفته مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، بیش از 50 درصد از کل مشترکان اینترنت خانگی در این استان از اینترنت مخابرات بهره می‌برند که تأثیر این تغییرات اخیر در کیفیت دریافت خدمات آنان قابل مشاهده است.

یگانه همچنین بیان داشت: پهنای باند مصرفی استان اکنون بر بستر فیبرهای نوری مخابرات معادل 17.5 گیگابایت است که با امکانات جدید نصب شده، ظرفیتی فراتر از این میزان نیز قابل ارائه است و مشکلی در زمینه پهنای باند ورودی و خروجی به استان دیگر وجود ندارد.

وی همچنین از اجرای چندین پروژه بزرگ فیبر نوری از جمله 90 کیلومتر از فیبر نوری تازیان تا دشت جیحون شامل فیبر نوری تازیان پایین، قلات پایین، شهرک علوی، کشار بالا، انگوران، چاه مخور، محمد آباد خمیر و همچنین فیبر نوری دژگان تا پدول در غرب هرمزگان به طول 50 کیلومتر و علاوه بر این فیبر نوری لیردف تا سدیچ به طول 40 کیلومتر و فیبر نوری لیردف تا مرز سیستان و بلوچستان با هرمزگان در منطقه آبکوهی به طول 115 کیلومتر خبر داد و عنوان داشت: این پروژه‌ها سبب شده تا بتوانیم به مناطق روستایی نیز اینترنت پرسرعت ارائه کرده و دکل‌های ارتباطی در طول مسیر را نیز مجهز به اینترنت 3G و 4G کنیم.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: کار در دو منطقه بشاگرد و احمدی و کوهشاه برای انتقال فیبر زیرزمینی در جریان است و با جدیت در این زمینه کار در حال پیگیری است تا بتوانیم گام بلندی برای رفع محرومیت‌های ارتباطی این مناطق برداریم.

یگانه از تمامی مشترکان اینترنت خانگی و تجاری خواست تا در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره 2020 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول