اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نظارت واقعی و دقیق بر بازار وجود ندارد/ گشایش در معیشت مردم، در دستورکار مجلس

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم وجود نظارت واقعی و دقیق و بهم‌ریختگی در حوزه اجرا سبب آشفتگی بازار و سختی در معیشت مردم شده است.

نظارت واقعی و دقیق بر بازار وجود ندارد/ گشایش در معیشت مردم، در دستورکار مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز به مناسبت روز دانشجو و در دیدار با تعدادی از دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد گفت: عدم وجود نظارت واقعی و دقیق و بهم‌ریختگی در حوزه اجرا سبب آشفتگی بازار و سختی در معیشت مردم شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با ارز چهار و 200 تومانی نهاده‌های دامی وارد کشور می‌کنیم اما همین نهاده‌ها با قیمت نجومی به دست تولیدکننده می‌رسد و این درست نیست.

وی افزود: در مورد واردات نهاده باید ارز چهار هزار و 200 تومانی حذف شود و واردات با قیمت آزاد صورت گیرد و یارانه‌ای که به این بخش تعلق می‌گیرد مستقیم به دست مردم برسد چرا که هر جا دو نرخی بودن ارز باشد فسادآور است.

جعفری با بیان اینکه اختیارات نهاده‌های کشاورزی و پروتئینی باید به وزارت جهاد کشاورزی داده شود که متاسفانه در حال حاضر جهاد، صمت و بانک مرکزی در این حوزه تصمیم‌گیر هستند، اضافه کرد: در کمیسیون کشاورزی در این خصوص بحث و قرار شد اختیارات به جهاد واگذار شود اما متاسفانه ریاست جمهوری مخالفت کردند.

بازار رها شده است و هیچ نظارتی وجود ندارد

وی توضیح داد: در حال حاضر بازار رها شده است و دولت ارز چهار هزار و 200 تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص داده است اما مردم مزه آن را احساس نمی‌کنند چون هیچ نظارتی وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در ادامه عنوان کرد: ما در مجلس سعی می‌کنیم با اتحاد و همکاری و به دور از هر گونه اختلافات سیاسی گشایشی در سفره معیشتی مردم ایجاد کنیم و هیچ فرقی نمی‌کند که این اقدام توسط کدام قوه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این یارانه‌ای که برای تأمین ارز به واردکننده تعلق می‌گیرد باید به دست مردم برسد، عنوان کرد: البته نه به صورت نقدی چرا که آن هم فسادآور است و بهتر است به صورت سبد کالا به مصرف‌کننده تعلق گیرد.

قرار نبود برجام جاده یک‌طرفه باشد

جعفری با بیان اینکه ما پروتکل الحاقی را داوطلبانه پذیرفتیم اما طرف‌های مقابل هیچ‌گونه اقدامی برای اعتمادسازی انجام ندادند، توضیح داد: از ابتدا قرار نبود برجام جاده یک‌طرفه باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قانون شفافیت آراء نمایندگان در مجلس، افزود: شفافیت در امور مالی، رأی‌گیری طرح‌ها و لوایح اقتصادی و امنیتی که با سرنوشت مردم گره خورده و همچنین رأی اعتماد به وزرا باید شفاف و مشخص باشد.

وی ادامه داد: اما در برخی از حوزه‌ها شفافیت فسادآور است و باعث ایجاد اختلاف می‌شود، شفافیت اگر در راستای مبارزه با فساد باشد عالی است اما اگر باعث تفرقه شود خوب نیست.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دانشجو نماد عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و آزاداندیشی است، گفت: طبع دانشجو متنفر از تبعیض و ذلت‌پذیری است و به همین دلیل است که دانشگاه می‌تواند مرکز تحولات بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید دوگانگی در گفتمان را بپذیریم و به حقوق دیگران ورود پیدا نکنیم و این مفهوم حقیقی آزادی است، اضافه کرد: باید به ارزش‌های مردم احترام بگذاریم و بپذیریم که بر خودمان نیز نقدهایی وارد است.

مجلس از اهداف انقلاب کوتاه نخواهد آمد

جعفری توضیح داد: مردم استان مطمئن باشند نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی ذره‌ای از اهداف انقلاب کوتاه نخواهند آمد و در کنار مردم خواهند بود تا بتوانند در پایان نمایندگی‌شان کارنامه قابل قبولی را ارائه کنند همچنین از شما دانشجویان و جامعه دانشگاهی می‌خواهیم تا به ما مشورت دهید.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول