اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 32 هزار و 429 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات بورس و فرابورس 22.9 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 32 هزار و 429 واحد روبرو شد و ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به نزدیک 23 هزار میلیارد تومان رسید.

رشد 32 هزار و 429 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات بورس و فرابورس 22.9 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که از هفته قبل روند رو به رشد را آغاز کرده، امروز هم از ساعات ابتدایی معاملات روند افزایشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بورس با افزایش 32 هزار و 429 واحد به رقم یک میلیون و 523 هزار و 106 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با افزایش 10 هزار و 202 واحد به رقم 442 هزار و 67 واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی و قیمت بازار به بیش از 6 میلیون و 29 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 13.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.9 میلیون فقره معامله و به ارزش 15 هزار و 901 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 7004 میلیارد تومان رسید، را در نظر بگیریم مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 22 هزار و 906 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بوده و به رنگ سبز درآمدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 2.1 درصد رشد کردند. شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن 2.3 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.7 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد و شاخص بازار دوم بورس 2 درصد رشد کرد.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل شستا، پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، گل گهر، فولاد مبارکه و نفت و گاز پارسیان بودند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران امروز شامل ایران خودرو، شستا، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، بانک تجارت، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 399 واحد رشد کرده و به رقم 19 هزار و 203 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به رقم یک میلیون و 306 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران به بیش از 4.4 میلیارد برگه سهام، حق تقدم، اوراق مالی و واحدهای صندوق‌ها را در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 7004 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص ساز در فرابورس شامل پتروشیمی مارون، آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، توسعه مالی مهر آیندگان و خود فرابورس بوده‌اند.

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل بانک دی، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر، ذوب‌آهن اصفهان، دامداری تلیسه نمونه، دامپروری ملارد شیر و کشت و صنعت خرمدره بودند.

به گزارش فارس، با توجه به این که این روزها شاخص بورس مرتب افزایش می‌یابد، اکنون نوبت عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ در بورس است تا اقبال مردم به سمت بازار سرمایه به نحو احسن پاسخ داده شود و سرمایه‌های مردم به سمت بازارهای موازی و دلالی حرکت نکند.

بنابراین برای عمق بخشیدن به بازار و ارزنده شدن سهام باید سهام شرکت‌های جدید و بزرگ در بورس ارائه شود. همچنین با توجه به قانون ارائه حداقل 25 درصد از سهام شرکت‌ها در سال جاری به عنوان شرطی برای معافیت صورت‌های مالی در سال‌های قبل، بنابراین شرکت‌هایی که امسال در حد 10 درصد عرضه اولیه سهام داشتند، تا پایان سال حدود 3.5 ماه فرصت دارند تا میزان شناوری سهام خود را به 20 درصد برسانند و از معافیت مالیاتی سال‌های قبل برخوردار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم قبلا در این زمینه قول داده بود، سهام شستا را تا حد 20 درصد در سال جاری ارائه می‌کند تا شرکت شستا هم بتواند از معافیت رسیدگی به حساب‌های سال‌های قبال برخوردار شود.

به گزارش فارس، کارشناسان همواره به سهامداران خرد توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، برای حضور در بازار سرمایه حتماً مطالعه، تحلیل شرکت‌ها و مشورت گرفتن از افراد متخصص و امین را در دستورکار خود قرار دهند تا در نوسان بازار کمتر دچار ضرر و زیان شوند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول