اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسئولان دولتی به مطالبات دانشجویی اهمیت نمی‌دهند/ حل مشکلات مردم؛ دغدغه اصلی جنبش دانشجویی

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی جریان دانشجویی است، گفت: مسئولان دولتی متاسفانه هیچ گونه اهمیت و جایگاهی برای مطالبات دانشجویی قائل نیستند.

مسئولان دولتی به مطالبات دانشجویی اهمیت نمی‌دهند/ حل مشکلات مردم؛ دغدغه اصلی جنبش دانشجویی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، توحید تقی زاده دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد « 16 آذر و نقش جنبش دانشجویی در حل مشکلات کشور»  که در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی درباره انتخابات 1400، گفت: متاسفانه ما هر چقدر به فضای انتخاباتی نزدیک می‌شویم می‌بینیم که یک عده تلاش می کنند فضای کشور را دو قطبی کنند و بحث مذاکره با غرب را پیش می کشند.

وی افزود: این اقدامات یکی از اشتباهات استراتژیک است که یک عده در کشور به آن می‌پردازند، اما تجربه ثابت کرده که مذاکره و اعتماد به طرف غربی نتیجه‌ای جز خسارت محض برای کشور ندارد.

تقی زاده ادامه داد: جریان دانشجویی باید بتواند با استخراج و احصاء مشکلات و معضلاتی که در داخل کشور است یک راهکار عملی برای حل آنها ارائه دهد و یک شفاف سازی و روشنگری در فضای جامعه به خصوص در قشر نخبگان ایجاد کند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: جنبش دانشجویی با بصیرت زایی باید یک فضای گفتمانی و جریان سازی در داخل جامعه ایجاد کند تا بتواند جامعه را برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، آماده کند.

وی با بیان اینکه ما باید بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به صورت اصولی یک پوست اندازی کنیم، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان را به عنوان موتور پیشران کشور دانستند، اینجا نقش دولت برای اینکه از این جوانان استفاده کند و بتواند یک حرکت رو به رشد را داشته باشد خیلی مهم است، به خاطر همین ما باید بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تمام مشکلات کشور بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب با همین جوانان در داخل کشور می‌تواند حل بشود، ما اعتقاد داریم مشکلات بیشتر به خاطر سوء مدیریت ها ایجاد شده است و یک دولت جوان انقلابی می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

تقی زاده یادآور شد: متاسفانه عده ای در داخل کشور به دنبال این هستند که با انحصارطلبی و قبیله گرایی عنوان دولت جوان حزب اللهی را میان افراد و اشخاص خاص محصور کنند، این یکی از نواقصی است که در بحث تشکیل دولت جوان حزب اللهی مشکل ایجاد می کند.

وی با اشاره به خصوصیات دولت جوان حزب اللهی اضافه کرد: متاسفانه خصوصیات دولت جوان حزب اللهی در بیشتر مسئولین است که در دولت هستند دیده نمی شود. در مقابل برخی از مسئولان افرادی از خودشان را به عنوان جوان معرفی می‌کنند و می‌گویند ما با توجه به فرمایش رهبر انقلاب یک جوان گرایی داشتیم!

تقی زاده تاکید کرد: هدف از تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی این نیست که آقایان جوانانی که در اطراف خودشان هستند را سرکار بیاورند و به عنوان افراد جوان و موثر معرفی کنند.

وی ادامه داد: اگر کار کرد چندین سال گذشته جنبش دانشجویی را بررسی کنیم می‌بینیم جنبش دانشجویی بنا بر اقتضائات مکان و زمان تحلیل خودش را بیان کرده و آن را تبیین کرده است مخصوصا درباره اتفاقاتی که دور و بر خودش رخ می دهد.

این فعال دانشجویی درباره تحقق مطالبات جنبش دانشجویی از دولت تصریح کرد: مسئولان دولتی متاسفانه هیچگونه اهمیت و جایگاهی برای مطالبات دانشجویی قائل نیستند. متاسفانه دولت به مطالباتی که جریان دانشجویی داشته نپرداخته است

تقی زاده درباره تحقق مطالبات جنبش دانشجویی از مجلس هم افزود: خوشبختانه مجلس فعلی هم بعد از روی کار آمدن، جایگاه ویژه ای را برای جنبش دانشجویی ایجاد کرد، این می‌تواند یک نقطه قوت باشد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مطالباتی که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در برخی حوزه ها داشته، مانند بحث سربازی، بورس، بحث کاهش تعهدات برجامی و... را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کردیم و تا حدودی منجر به نتیجه شده است.

تقی زاده ادامه داد: انتظار ما از مجلس این است که نمایندگان با یک رویکرد مناسب و آن عنوانی که مقام معظم رهبری روی این مجلس گذاشتند بتوانند باری را از روی دوش مردم بردارد و ما به عنوان جریان دانشجویی سعی و توانمان این است که بتوانیم با توجه به ظرفیتی که داریم به این مجلس کمک کنیم.

وی با اشاره به موضع گیری اخیر وزیر امور خارجه در مقابل غرب گفت: اگر آقای ظریف و دولت به مطالباتی که جنبش دانشجویی از ابتدا در رابطه با مذاکرات داشت توجه می کردند می دیدند که ما هم از روز اول بارها بر این که نمی‌توان به غرب اعتماد کرد تاکید کردیم.

تقی زاده در خصوص مهمترین مسئله امروز کشور به جنبش دانشجویی اظهار داشت: جریان دانشجویی پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است پس همیشه سعی می‌کند دغدغه و مطالبات مردم را پیگیری کنند و برای رفع آن مطالبه گری کند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: دغدغه اصلی امروز مردم بحث اقتصاد و معیشت است، ما می بینیم کوتاهی ها و سوء مدیریت‌هایی صورت می‌گیرد و ما همواره نسبت به این مسئل انتقاد کرده ایم و برای حل مشکلات مطالبات خود را بیان کردیم.

وی افزود: الان دغدغه اصلی جنبش دانشجویی حل مشکلات اقتصادی مردم است، در بحث سیاسی و مسائل روز کشور هم مطالباتی داریم و بحث ما این است که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت پای میز مذاکره با کسانی که سردار سلیمانی را ترور کردند، نمی نشیند و این مطالب را از دولت و مجلس داریم که این مطالبه جریان دانشجویی را جدی بگیرند هر چند عده‌ای در کشور هستند که چشمشان به غرب و آمریکا است.

تقی زاده در پایان با بیان اینکه علاج حل مشکلات اتکا به توان داخلی است، گفت: ما مسلما با اتکا به توان داخلی می‌توانیم جلوی غرب و جلوی همه دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی بایستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول