اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجو

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۸۴ هزار دانشجو در سراسر کشور، گفت: ۱۳۶۰ دانشجوی نخبه و استعداد برتر از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجو

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی جعفری،معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند،بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد، ۵۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۹ هزار نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۲۴۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۶ هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ نفر دانشجو هستند که حدود ۵۰۰ نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و ۲۲ نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: ۳۵۹ نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و ۱۲ نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تامین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۲۰ میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها؛ از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارایه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول