اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیگر کشورهای عربی برای سازش

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست «گفت‌و‌گوهای منامه» مدعی شد که توافق سازش با امارات و بحرین، پایان راه نیست و مسیر دیگر کشورهای عربی نیز برای پیوستن به این توافق باز است.

دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیگر کشورهای عربی برای سازش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در نشست «گفت‌و‌گوهای منامه» که به صورت مجازی در بحرین برگزار می‌شود، حضور یافت.

به نوشته الجزیره، اشکنازی، با بیان اتهامات همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی نقش منفی ایران در ثبات و امنیت غرب آسیا شد و در خصوص ترکیه نیز گفت که تل آویو از اقدامات این کشور در شرق دریای مدیترانه نگران است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در بخش دیگر سخنان خود به سازش امارات و بحرین اشاره کرد  و از فلسطینی‌ها خواست تا با تأسی از این توافقات، به میز مذاکره بازگردند و مدعی شد که توافقات اخیر سازش علیه منافع فلسطینیان نیست.

گابی اشکنازی ادعا کرد: «وقتی می‌گوییم که اسرائیل از سیاست الحاق به سازش روی آورده، جدی هستیم و فلسطینی‌ها باید فرصت را مغتنم بشمارند و بدون پیش شرط وارد مذاکرات شوند.»

او تأکید کرد که توافق سازش با امارات و بحرین باید شرایط را در واقعیت تغییر دهد، وگرنه ارزشی ندارد و سپس گفت که تل آویو با کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا برای پیدا کردن راه‌حل بحران‌ در شرق دریای مدیترانه همکاری می‌کند.

نشست سه روزه «گفت‌و‌گوهای منامه» به میزبانی «مؤسسه بین‌المللی مطالعات امنیتی» در بحرین از روز جمعه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول