اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیمارستان شهرقدس گرفتار امروز و فردای مسؤولان

بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرقدس این روزها در گیرودار وعده‌های مسؤولان برای افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد و لازم است مسؤولان نسبت به تحقق وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند؛ آخرین اظهارنظر مربوط به استاندار تهران است که از افتتاح بیمارستان در آذرماه خبر داده بود که باید دید در این روزهای باقی مانده بالاخره درب بیمارستان به روی مردم در روزهای کرونایی گشوده خواهد شد یا منتظر وعده‌ای دیگر باید بمانند.

بیمارستان شهرقدس گرفتار امروز و فردای مسؤولان

خبرگزاری فارس - شهرقدس؛ سیده طیبه عزتی: شهرستان قدس با جمعیت حدود ۴۲۰ هزار نفر در ۱۸ کیلومتری غرب تهران واقع شده و با توجه به موقعیت اقتصادی و جغرافیایی منطقه، یکی از مناطق مهاجرپذیر در حاشیه کلانشهر تهران بوده که نبود بیمارستان مناسب یکی از مشکلات اصلی مردم در بخش بهداشت و درمان است.

فقط یک بیمارستان یا بهتره بگوئیم درمانگاه زیر نظر تأمین اجتماعی با ۴۰ تخت کل سرانه تخت بیمارستانی برای شهری با این تراکم بالای جمعیتی است.

در سال ۹۴ و با تصویب احداث این بیمارستان در خلال سفر ریاست جمهوری، کلنگ‌زنی بیمارستانی با ۱۶۰ تخت‌خواب به زمین زده شد و دلایل مختلفی از جمله کمبود بودجه و میزان همکاری نهادهای اجرایی و پیمانکار پروژه در ساخت و تجهیز بیمارستان در طول این سال‌ها بر روند ساخت آن تأثیرگذار بوده است و در این مدت اظهارات و گزارش‌های مختلفی از بهره‌برداری و افتتاح بیمارستان در رسانه‌های مختلف منتشر شده؛ اما هنوز این امر مهم محقق نشده و مدتی است که از آخرین وعده برای افتتاح بیمارستان نیز می‌گذرد.

از مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گرفته تا استاندار و فرماندار طی یک سال گذشته بارها قول افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس را داده‌اند که هر بار این وعده‌ها به تعویق می‌افتد.

وعده‌های مسؤولان برای بهره‌برداری از بیمارستان در سال ۹۸

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران طی بازدید از روند ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی قدس در تاریخ ۲ اسفند ۹۷، با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی از مراحل ساخت بخش‌های مختلف ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از تنها بیمارستان شهرستان قدس باشیم و با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه بتوانیم در سال ۹۸ بیمارستان را افتتاح کرده و خدمات شایسته‌ای در حوزه درمان به مردم منطقه ارائه دهیم.

محمد محمودی شاه نشین نماینده وقت مردم قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی در ۵ تیر ۹۸ در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس، گفت: تمام هزینه‌های ساخت دولتی و از محل اعتبارات، تملک دارایی‌ها، بودجه سنواتی ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت تأمین شده است و امیدواریم با تکمیل ساختمان و جذب نیروی متخصص انسانی تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این زیرساخت سلامت باشیم.

در مهرماه ۹۸ قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی بازدید از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: هزینه‌های سرمایه‌گذاری کامل شده و مانعی برای اتمام پروژه به لحاظ سرمایه‌گذاری وجود نداشته و قابل بهره‌برداری است و تا یک ماه آینده در اختیار بیمارستان قرار خواهد گرفت و ۹۰ درصد تجهیزات تولید داخلی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در ۱۹ بهمن ۹۸ در جلسه هم‌اندیشی و پیگیری تجهیز بیمارستان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و سرمایه‌گذار برگزار شد، از اتمام عملیات عمرانی ساختمان در دهه فجر خبر داد و سرمایه‌گذار طرح تجهیز نیز اعلام آمادگی کرد تا پایان خرداد ۹۹ تجهیزات را کامل تحویل کند و خدمات به مردم در بیمارستان ارائه شود تا با هم‌افزایی بین مسؤولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت زمان در بهار انقلاب طرح عمرانی بیمارستان به اتمام رسیده و در بهار طبیعت مردم از خدمات‌دهی بیمارستان بهره‌مند شوند.

ادامه قول مسؤولان برای افتتاح بیمارستان در سال ۹۹

حسین حق وردی نماینده مردم حوزه شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مهر ماه ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مرحله تست تأسیسات بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس تمام شده و در حال تجهیز است، گفت: تلاش می‌کنیم این بیمارستان تا پایان آبان ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی در ارتباط با بخش دیالیز، گفت: برای راه‌اندازی بخش دیالیز در بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سردار شهید سلیمانی شهرقدس پیگیری‌های لازم انجام گرفته تا مشکلات بیماران دیالیزی و خانواده‌های آن‌ها کاسته شود.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ویدئو کنفرانس با شهرداران که در نیمه آبان ماه برگزار شد با اشاره به افتتاح بیمارستان شهرقدس در آذرماه، بیان کرد: هر چند استان تهران از امکانات کافی در ارائه خدمات بهداشتی برخوردار نیست اما تلاش دولت بر رفع کمبودها است و افتتاح بیمارستان‌های غرب استان تهران می‌تواند بر تحقق آرزوی دیرینه مردم کمک کند.

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در ۱۷ مرداد سال جاری، با اشاره به تکمیل و تجهیز و افتتاح بیمارستان از افتتاح آن در هفته دولت خبر داد و چند روز بعد خبر از آغاز شمارش معکوس برای افتتاح بیمارستان منتشر شد.

وی چندی پیش نیز در جلسه شورای اداری با اشاره به تأخیر در راه‌اندازی بیمارستان سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: قسمتی از تجهیزات مربوط به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی دانشگاه علوم پزشکی ایران به میزان ۱۱۵ قلم کالا است که بخشی از آن به تحریم‌ها مرتبط می‌شود و در حال ساز و کار بوده تا سریع‌تر این مسئله برطرف شود؛ تجهیزات این بخش در انبار موجود نبوده که باید خریداری شود و اتاق‌های جراحی و بخش اورژانس بیمارستان در اولویت تجهیز و افتتاح هستند.

مسؤولان هر روز را دهه فجر و هفته دولت بدانند/ سهم جوانان بومی فراموش نشود

در بخشی از خبرها، راه‌اندازی بخش اورژانس و دیالیز در طبقه همکف بیمارستان پیش از افتتاح زمان اعلام شده افتتاح بیمارستان داده شده بود تا کمکی برای رفاه حال شهروندان و بیماران دیالیزی شهرقدس باشد که این بخش‌ها نیز تاکنون راه‌اندازی نشده است.

موضوع دیگر تأمین نیروهای بیمارستان است که نیروهای تخصصی از طریق آزمون و وزارت بهداشت جذب می‌شوند ولی استخدام نیروهای غیرتخصصی در بخش‌هایی مانند اداری، خدماتی و نیروهای عمومی لازم است از جوانان بومی شهر استفاده شود که این مهم از مطالبات بر حق شهروندان است و مسؤولان باید جامعه عمل بر آن بپوشانند.

در شرایطی که ویروس کرونا در کشور جولان می‌دهد، با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن این بیماری ممکن است با موج چهارم کووید ۱۹ روبه‌رو شویم و این مسئله کادر درمان و مردم را با مشکلات بسیار سخت‌تری مواجه خواهد ساخت.

با توجه به اینکه سرانه درمانی در شهرقدس بسیار پایین است، در شرایط کرونایی کشور محقق نشدن وعده‌های زمان‌ افتتاح پروژه بیمارستان برای شهروندان خوشایند نبوده و نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است و باید مسؤولان تمام روزهای سال را هم‌چون دهه فجر و هفته دولت بدانند و برای تحقق وعده‌های خود تلاش کنند.

انتهای پیام/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول