اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نوذری: مهر بطلان بر دلسوز بودن آمریکا برای ملت با شهادت شهید فخری‌زاده/ محمدی‌لائینی: انقلابی‌گری در بسیج دانشجویی قابل مشاهد است

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه رشد علمی کشور مطلوب است، گفت: شهادت شهید فخری‌زاده مهر بطلانی بر این تفکر است که آمریکا دلسوز ایران است.

نوذری: مهر بطلان بر دلسوز بودن آمریکا برای ملت با شهادت شهید فخری‌زاده/ محمدی‌لائینی: انقلابی‌گری در بسیج دانشجویی  قابل مشاهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بعدازظهر امروز در طی دیدار با رئیس دانشگاه مازندران و جمعی از اساتید و دانشجویان که به‌مناسب روز دانشجو صورت گرفت، بیان کرد: روز دانشجو خاطره‌ای از به خاک و خون کشیده شدن دانشجویان است.

وی افزور: اساس دانشگاهی ما یک بدنه زنده، متحرک و شاداب است، ولی سوال اینجا است که چرا در برخی از حوادث مهم ابراز وجود دانشجویان کم شده است؟ اگر بخواهیم روی دانشجویان حساب باز کنیم، روی بسیج دانشجویی که از بهترین و سالم‌ترین افراد تشکیل شده است مانور می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در بسیج دانشجویی انقلابی‌گری قابل مشاهد است، ارتباط بیشتر با دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی خوب است، توجه به ماهیت حرکت و جنبش دانشجویی " استکبارستیزی" است که در گذشته وجود داشته و نباید فراموش کنیم. 

این مسؤول عنوان کرد: دانشجویان در ۱۳ آبان را با نام دانشجویان پیرو راه خط امام و دانشجویان ۱۶ آذر را به نام پیرو فکر امام می‌دانیم، امام از مدت‌ها قبل به‌سمت استکبار ستیزی حرکت کرده بود به‌طوری که حوادث داخلی و خارجی آن زمان تفکرات امام واضح بود.

محمدی‌لائینی اعلام کرد: مقام معطم رهبری هم بارها در خصوص حفظ تفکرات ضد استکباری و حفظ هویت دانشجویان سخن گفتند، روح استکبار ستیزی و انقلاب‌گری ستون فقرات انقلاب ما است که اگر نباشد قامت انقلاب اسلامی خودمان را شکسته خواهد شد، این روحیه باید در وجود مردم و مسؤولان تقویت شود.

وی تصریح کرد: استکبارستیزی نیاز به زیر ساخت‌های داخلی، قوت و اقتدار دارد، باید قوی باشیم در زمینه علمی و فناوری نگذاریم پروژه‌های علمی در دانشگاه‌ها محبوس شوند، باید به سندهای داخلی خود رجوع کنیم نه سندهای غربی همچون ۲۰۳۰ ! باید اقتصادمان، ایرانی و مقاومتی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:  باید از جوانان قوی و باهوش ایرانی اسنفاده کنیم و از داخل به خودمان متکی باشیم تا علاوه بر استکبارستیزی، استکبار‌شناسی هم داشته باشیم، در استکبار حال حاضر که از نوع مدرس است افرادی در داخل فشار می آوردند که باید شناسایی شوند.

*تخصص حرفه‌ای در حوزه فناوری‌های وابسته به دفاع ملی توسط شهید فخری‌زاده

در ادامه دکتر کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران خصیصه‌های دانشمند هسته‌ای فخری‌زاده را برشمرد و بیان کرد: اگر امروز شاهد شهادت این بزرگ‌مردان هستیم به این معنا است که ایران می‌تواند در مباحث علمی حرفی برای گفتن داشته و به تقویت دانشجویان و دانشمندان توانا بپردازد.

وی افزود: تخصص حرفه‌ای در حوزه فناوری‌های وابسته به دفاع ملی و مدیریت پروژه‌های راهبردهای علمی از شاخصه مهم شهید فخری‌زاده بود اینکه در مورد این شخصیت مطالبی نشنیدیم به این دلیل بوده که نباید شنیده می‌شد. 

نوذری یادآور شد: دو سال پیش نخست وزیر رژیم اشغالگر اسم این شهید بزرگوار را به عنوان یک هدف استراتژیک معرفی کرده بود که به دلیل توان علمی و مدیریت جهادی و فداکاری بوده که بعد از شهادتش مشخص شد، وی در مباحث پدافند لیزری هسته‌ای محاسبات دقیق هسته‌ای داشت.

رئیس دانشگاه مازندران اضافه کرد: ارتباط بین علم و دین همواره توسط دانشمندان بزرگ جهان تبیین شد، دکتر فخری‌زاده ارتباط فلسفی بین فیزیک با مباحث خداشناسی را در سال‌های اخیر در دستور کار داده بود.

این مسوول اعلام کرد: شهید فخری‌زاده پروژه‌ای در حوزه شناسایی تمامی فعالیت‌های نظامی هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس از داخل خاک ایران را رقم زده است، نکته مهم اینکه این است که این رودخانه خروشان با ترور و حدف فیزیکی این دانشمندان از تکاپو باز نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: با صراحت می‌گویم که با وجود بسیجیان انقلابی پای کار متوقف نخواهد شد این کشور پتانسیل انجام کارهای بزرگ را دارد، شهید علی محمدی، فخری‌زاده و شهید تهرانی مقدم نخبگان کشور ما بودند این شهیدان به راحتی می‌توانستند پذیرش دانشگاه‌های خارجی و آمریکایی را بگیرند.

نوذری خاطرنشان کرد: شهادت شهید فخری‌زاده مهر بطلانی بر این تفکر است که آمریکا دلسوز ایران است، رشد علمی ما مطلوب است، دشمن درصدد حذف دانشجویان برتر ما است، نمی‌خواهند ما را سربلند بدانند خودمان باید با وحدت رویه به فکر عملکرد خوب باشیم، دشمن اگر فرصت پیدا کند ایران را تکه تکه خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول