اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آخرین وضعیت آب و هوای استان فارس/ رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر در شیراز

شهردار شیراز گفت: با شدت یافتن بارش ها در حدود ساعت ۱۱ صبح امروز، برخی از معابر شهر شیراز دچار آب‌گرفتگی شدند که با لوله‌گذاری، آب‌های سطحی هدایت و مشکل رفع شده است.

آخرین وضعیت آب و هوای استان فارس/ رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده و بارش هایی را در سراسر استان به همراه داشته، امشب و در نهایت فردا صبح از نیمه جنوب شرقی فارس همچون داراب و زرین دشت خارج خواهد شد.

آخرین وضعیت بارش‌ها و آب و هوای روزهای آینده

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی روز گذشته بارش های بسیار خوبی را در غالب نقاط استان داشتیم و تا ساعت ۱۵:۳۰ کازرون با ۸۹.۸ میلیمتر بیشترین بارندگی و لار و مهر بدون بارندگی، کمترین میزان بارش را داشته اند.

وی با بیان اینکه میانگین بارش استانی سامانه اخیر ۳۹.۶۹ میلیمتر است، بیان کرد: طی سامانه روز گذشته در شهرستان های صفاشهر و اقلید به ترتیب ۵ میلیمتر و ۳ میلیمتر بارش برف را داشته و ارتفاعات نواحی سردسیر و شمالی استان نیز سفیدپوش شده است.

محسن علیمردانی در مورد میزان بارندگی در شیراز گفت: در سامانه اخیر شیراز ۶۲.۶ میلیمتر بارش را تجربه کرده و در روزهای آتی دیگر بارشی را نخواهد داشت.

به گفته وی دوشنبه صبح در برخی از مناطق استان مه گرفتگی را خواهیم داشت و افت دما به کل نقاط استان تسری خواهد یافت.

مشکل آب‌گرفتگی در شیراز به سرعت رفع شد

بارش باران در شیراز که در حوالی ظهر امروز شدت بالایی گرفت، موجب آب‌گرفتگی در برخی از معابر شهری همچون کوزه‌گری، شهرک سعدی، شهرک فرهنگیان، دروازه قرآن، هفت تنان، سرداران و مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که به گفته شهردار شیراز، نیروهای شهرداری وارد عمل شده و مشکل را رفع کردند.

حیدر اسکندرپور اظهار داشت: تا حوالی ظهر امروز علیرغم بارش هایی که از شب گذشته آغاز شده بود، هیچ نقطه ای از شهر دچار آب‌گرفتگی نشده بود اما با شدت یافتن بارش ها در حدود ساعت ۱۱ صبح برخی از معابر شهری دچار آب‌گرفتگی شدند که با لوله‌گذاری، آب های سطحی هدایت و مشکل رفع شد.

وی با اشاره به بازدید خود از برخی نقاط آبگیر همچون سرداران، صنایع و دروازه قرآن بیان داشت: حجم زیادی از روان آب ‌ها تخلیه شده که نشان از عملکرد خوب کانال ‌ها دارد اما در برخی از نقاط شهر هم مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی حادث شده که باید پس از این بارش نسبت به تغییر لوله ‌ها اقدام شود.

شهردار شیراز در مورد آب‌گرفتگی در گود گل‌کنان شهرک سعدی گفت: با شدت گرفتن بارش، شاهد آبگرفتگی در گود گل‌کنان شهرک سعدی بودیم اما اکنون هیچ آب‌گرفتگی وجود ندارد و روان‌آب‌ها به کانال‌ ها هدایت می‌شود؛ لوله ‌ای که در این منطقه در حال اجرا است هنوز کامل نشده و در این بارش روان آب ایجاد شد که از جدول خارج و وارد خیابان شد.

وی پیرامون آب‌گرفتگی در بلوار سرداران و تقاطع شهیدان یغمور خاطرنشان کرد: در بلوار سرداران هم روان آب زیادی از تونل سعدی ایجاد شده بود همچنین در تقاطع شهیدان یغمور نیز چون هنوز کانال‌های دفع آب سطحی آن کامل نشده شاهد آب‌گرفتگی هستیم، همکاران ما مشغول هستند تا مشکل این نقطه را هم برطرف کنند.

مشکل تمام شهروندانی که با ۱۲۵ تماس گرفته اند، رفع شده است

رئیس آتش نشانی شهرداری شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون بارش های اخیر اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت هشدار توسط سازمان هواشناسی، ما در سازمان آتش نشانی نیروها را از شب گذشته در ۱۱ نقطه از شهر مستقر کردیم.

محمدهادی قانع با بیان اینکه نیروهای در حال استراحت نیز فراخوان شده و در آماده باش بودند، بیان کرد: نیروها علاوه بر مناطق استقرار، در ۲۳ مرکز آتش نشانی در سطح شهر آماده باش بوده و تیم های عملیات ویژه و غواصی نیز در شهر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی در زمانی بسیار بالا بود و به طور طبیعی آب‌گرفتگی در برخی از نقاط شهر حادث شد، افزود: در طی تماسهایی تلفنی از سوی مردم، نیروهای ما به محل اعزام شده و مشکل مردم همچون آب بردن ماشین و آب‌گرفتگی برخی از منازل را مرتفع نمودند.

قانع خاطرنشان کرد: تمام تماس هایی که با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری شیراز انجام شده، اقدامات لازم در جهت رفع مشکل شهروندان در حد توان صورت گرفته است.
انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول