اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بازآفرینی شهری نیازمند ورود بخش خصوصی

سرپرست منطقه 6 شهرداری قم با اشاره به ضرورت توجه جدی به بازآفرینی شهری در منطقه 6 برلزوم ترغیب بخش خصوصی برای ورود به منطقه تاکید کرد.

بازآفرینی شهری نیازمند ورود بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا حسینی با تاکید بر نیازبازآفرینی شهری در منطقه ۶ شهرداری قم، اظهار داشت: بافت منطقه، نوع ساخت و سازها و وجود سکونتگاه های غیررسمی به گونه‌ای است که نیاز به بازآفرینی شهر بیش از سایر مناطق در آن احساس می‌شود.

سرپرست منطقه 6 شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: در بحث بازآفرینی شهری در محله هندویان یک سری اقداماتی در سال‌های گذشته انجام شده و حوالی مسجد حاج حبیب فضای سبز کمی ایجاد شده است اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

حسینی با تاکید بر تراکم جمعیتی بالا در منطقه ۶ تصریح کرد: ۲۳۰ الی ۲۴۰ هزار نفر در منطقه ۶ شهر قم در چیزی حدود هزار و 100 هکتار مساحت منطقه ساکن هستند که با توجه به تراکم جمعیتی بالا نیاز است که بحث بازآفرینی شهری در این منطقه با جدیت بیشتری دنبال شود.

حسینی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات زیربنایی در منطقه، تاکید کرد: منطقه در برخی شاخص‌های توسعه شهری به شدت عقب است. حرکت‌های خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است اما نیاز به یک حرکت جدی هنوز وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه گذار برای بازآفرینی شهری منطقه، تصریح کرد: راهکار اصلاح وضع موجود این است که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه تشویق شود.

سرپرست منطقه شش شهرداری قم با اشاره به پلاک‌های ریزدانه موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پلاک‌های ریزدانه را تجمیع و بازسازی کنیم بافت تا حدی نفس می‌کشد و می‌توانیم وضعیت منطقه را تاحدودی اصلاح کنیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول