اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تخریب ۹۵ ویلا در زمین‌های کشاورزی شهرستان تبریز / آزادسازی 15 هکتار از اراضی کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: طی هشت ماهه امسال تخریب ۹۵ ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان تبریز صورت پذیرفت.

تخریب ۹۵ ویلا در زمین‌های کشاورزی شهرستان تبریز / آزادسازی 15 هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرامرز افشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با این تخلفات نزدیک به 15 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

وی افزود: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز، اضافه کرد: تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی  است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

افشانی یادآور شد: کارشناسان جهادکشاورزی به همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت‌المال هستند و در این راه با هیچ فرصت‌طلبی مماشات نمی‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: پیشگیری از راه‌های کنترل ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد، باید با پیشگیری، مانع از ساخت ‌و سازهای غیرقانونی در این زمین‌ها شد.

وی در ادامه عنوان کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

افشانی بیان داشت: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول