اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

گردشگری مجازی در یکی از پربازدیدترین موزه‌های برلین/نگاه ویژه آلمانی ها به «هنر اسلامی»

قرار گرفتن مجموعهٔ منحصر به فردی از آثار حفاری‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری، آثار دوره تاریخی هنر اسلامی، محراب پرگامون، تندیس‌های رومی و ... کافی است تا برای تماشای موزه پرگامون مشتاق شویم، اشتیاقی که پس از ورود به موزه تبدیل به حیرت می شود.

گردشگری مجازی در یکی از پربازدیدترین موزه‌های برلین/نگاه ویژه آلمانی ها به «هنر اسلامی»

گروه تفریح و نشاط: این روزها که با آمدن یک مهمان ناخوانده به نام کرونا، قرنطینه سهم مردم در تمام جهان شده و برای از بین بردن آن و کمک به کادر درمانی چاره ای جر ماندن در خانه وجود ندارد، می توانید از خانه و با یک کلیک کوچک سفر مجازی و بازدید از جاذبه های گردشگری را تجربه کنید.

گردشگری مجازی تجربه‌ای جدید در سایه کرونا است که می تواند شما را با پیشینه تاریخی، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری در ایران و جهان آشنا کند.

شما در این نوع از گردشگری فرصتی را به دست می آورید تا سفرهایی را تجربه کنید که ممکن است رفتن به آنها هفته ها طول بکشد، بنابراین شما با گردشگری مجازی به نوعی در هزینه و زمان خود هم صرفه جویی می کنید.

در ادامه خواندن این گزارش شما چند ساعتی را در موزه پرگامون در برلین می گذرانید، مکانی حیرت انگیز آن هم با یک کلیک در اینجا که می تواند شما را در کنار خانواده سرگرم کرده و تجربیات جدیدی را برایتان به همراه داشته باشد.

قرار گرفتن مجموعهٔ منحصر به فردی از آثار حفاری‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری، آثار دوره تاریخی هنر اسلامی، محراب پرگامون، تندیس‌های رومی و ... کافی است تا برای تماشای موزه پرگامون مشتاق شویم، اشتیاقی که پس از ورود به موزه تبدیل به حیرت می شود، چرا که مجموعه ای تحسین برانگیز از اشیایی را در خود جای داده که باستان شناسان آلمانی در قرن19 و اوایل قرن 20  از روم، مصر، خارمیانه و یونان کشف کردند.

موزه پرگامون یکی از غنی ترین موزه های جهان به شمار می رود که روند ساخت آن 20 سال زمان برده و در محلی به نام جزیره موزه ها در برلین جای گرفته، سال 1999 سازمان جهانی یونسکو این گنجینه تاریخی را به عنوان بخشی از میراث معنوی جهان معرفی کرد.

شاید اغراق نباشد اگر «محراب پرگامون» را شاهکار اصلی این موزه بدانیم، اثری که در پرگامون آسیای صغیر به عنوان قربانگاهی برای زئوس ساخته شده و با 100 متر طول در طبقه اول این موزه جای گرفته است.

شما می توانید این سازه را که با یک کتیبه 113 متری عظیم با تصویری از جنگ خدایان و غول‌ها تزئین شده در تالار اصلی موزه تماشا کنید، پلکانی که شما را به سمت راهروی ستون‌دار می‌برد هم با کتیبه‌ای دیگر از رویدادهای زندگی «تلفوس»، بنیان‌گذار افسانه‌ای پرگامون تزئین شده است.

دروازه بازار مایلیت از جمله شگفت انگیزترین دروازه های رومی است که به سبک سر در ورودی تئاتر با سه طاق قوسی ساخته شده، عرض این دروازه 29 و ارتفاع آن 17 متر است، دو مجسمه جلوی دروازه هم ژنرالی رومی را به همراه دو بربر اسیر شده در زیر پایش و پیکر یک قهرمان برهنه را به نمایش گذاشته است.

همچنین دروازه ایشتَر با کاشی‌های لعابی آبی رنگ و نقش‌ برجسته‌هایی از حیوانات به طول ۲۵۰ متر و طرح حیواناتی که خدایان بابلی را به تصویر می‌کشند در این موزه خودنمایی می‌کند.

با کلیک روی فلش های راهنما شما می توانید از اتاق حلب هم بازدید کنید، جایی مملو از نمادهای هنر اسلامی متعلق به سال 1600 میلادی که محل پذیرایی یک تاجر مسیحی اهل شهر حلب از میهمانان‌اش در دوران حکومت امپراطوری عثمانی بر سوریه بوده‌ اما بخش مهم این موزه، مجموعه هنرهای اسلامی موزه پرگامون برلین است که پس از موزه هنر اسلامی در قاهره، قدیمی‌ترین آثار هنر اسلامی را از قرن 8 تا 19 میلادی در خود جای داده ‌و به دانشنامه‌ای از شاهکارهای هنری، فرهنگی و صنایع‌دستی اسلامی تبدیل شده است.

آثار موجود در این مجموعه از شرق مدیترانه، آناتولی، خاورمیانه و آسیای مرکزی، جمع‌آوری شده و بخش‌هایی از قصر کویری مشاتا، به همراه قطعاتی از ساختمان‌ها و کاخ‌های افسانه‌ای شهر سامرا در عراق امروزی، محرابی متعلق به مسجد میدان از شهر کاشان، آثاری از قونیه ترکیه، کاشی‌کاری‌های همراه با طلا، لاجورد و مینا از مساجد کشورهای مختلف و همچنین گنبدی از کاخ الحمرا در شهر گرانادا اسپانیا را در معرض نمایش قرار داده است.

موزه پرگامون همچنین به عنوان یکی از بهترین کتابخانه‌های با کیفیت در زمینه هنر اسلامی، باستان‌شناسی و فرهنگ مادی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول