اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

چطور ذهنی آرام و مثبت اندیش داشته باشیم؟

یک زندگی سالم فقط محدود به ابعاد فیزیکی و جسمانی بدن نمیشود,بلکه داشتن روح و روان سالم و با نشاط هم بخشی جدای ناپذیر از زندگی سالم است.

چطور ذهنی آرام و مثبت اندیش داشته باشیم؟

سلامت روان روی طرز فکر، احساس و رفتار روزانه افراد تاثیر مستقیم و همچنین روی توانایی افراد جامعه در مواجه با استرس، غلبه بر چالش‌های زندگی، ساخت روابط و ریکاوری بعد از سختی‌ها تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

فاطمه پیغمبری درگفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این خصوص اظهار کرد: داشتن زندگی سالم و شاد به ذهن آرام و مثبت اندیش نیاز دارد و ما باید با تمام توان برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

وی افزود: متاسفانه عادتهایی غلطی از دوران کودکی بصورت  نا آگاهانه در ما نهادینه شده که اصلاح و تغییر آن کار آسانی نیست ولی میتوان با چند راهکار و تکنیک  به ذهن آرام و مثبت اندیشی رسید.

این استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی گفت: یکی از مواردی که متوانیم به کمک آن ذهنی آرامی داشته باشیم و بیشتر به مثبت‌ها فکر کنیم، صبوری و تمرین صبر است.

 پیغمبری در ادامه با بیان این‌که عجول بودن ریتم زندگی را تند و این موضوع باعث تشویش و ناآرامی ذهن می‌شود، تصریح کرد: ساده زندگی کردن یکی از راه‌های رسیدن به زندگی سالم و شاد است.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی که ما کمال طلب باشیم و همه چیز را در بهترین وضعیت خودش خواسته باشیم این امر امکان پذیر نخواهد بود زیراهیچ چیز در زندگی مطلق نیست و همه چیز نسبی است.

 وی با بیان این‌که زندگی را نباید به فرمول پیچیده ریاضی و فیزیک تبدیل کرد، گفت: عمده افراد جامعه عادت کرده‌ایم یا حسرت گذشته را بخوریم یا ترس از آینده داشته باشیم که باعث پریشانی می‌شود و دیگر نمیتوانیم در حال زندگی کنیم و از آن لذت ببریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که رقابت‌های ناسالم می‌تواند آرامش زندگی را از بین ببرد و سلامت ما را به خطر بیاندازد افزود: ما باید خوب خودمان باشیم و نسبت به توانایی خودمان با خودمان رقابت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود «نه گفتن مودبانه» را یکی دیگر از تکنیک‌های داشتن زندگی سالم عنوان کرد و گفت: ما باید نه گفتن مودبانه را جایگزین بله‌های جاهلانه کنیم.

دکتر پیغمبری خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به همه خواسته‌های اطرافیانمان بله بگوییم، این مسئولیت پذیری ذهن ما را مشوش خواهد کرد و دیگر نمیتوانیم ذهنی آرام داشته باشیم .

این فعال اجتماعی رنجش‌ها و کینه‌ها را از دیگر عوامل ناآرام کردن ذهن انسان دانست و بیان کرد: باید رنجش ها را بیان، نوشته و یا با خود فرد درمیان بگذاریم و خود را از شر آلودگی ذهنی آنها رهایی بخشیم.

وی ببخشش را بهترین راه رسیدن به آرامش عنوان کرد و افزود: فرد می‌تواند با رها شدن از خشم و آزردگی، تمام توجه خود را به زمان حال معطوف کند و همچنین انرژی خود را به جای پرداختن به خشم و کینه‌توزی نسبت به دیگران، صرف فعالیت‌های تازه و پیشرفت‌های بیشتر در زندگی کند.

دکتر پیغمبری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید خوب باشیم ولی انتظار نداشته باشیم، اگر میخواهیم به دیگران محبت کنیم باید در نظر داشته باشیم ممکن است این محبت جوابی نداشته باشد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول