اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رفتار قضات نباید موجب سوءاستفاده یا سلب اعتماد ازآنها شود

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: قضات نباید به‌گونه‌ای رفتار کنند که موجب سوءاستفاده و یا سلب اعتماد از آنها در جامعه شود.

رفتار قضات نباید موجب سوءاستفاده یا سلب اعتماد ازآنها شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، موسی خلیل‌اللهی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با بیان اینکه قضاو‌ت‌ شأن و جایگاه بالایی دارد، اظهار داشت: قرار گرفتن در مسند قضاوت مسیری بوده که خداوند عنایت کرده تا در خدمت مردم باشیم بر همین اساس، باید برای شکرگزاری این نعمت خادم مردم بود و در انجام وظایف تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی ادامه داد: قضات باید رفتارها و روابط خود را به نوعی تنظیم کنند که رفتار و کردار آنها موجب ایجاد شائبه در بین مراجعه‌کننده‌ها نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قضاوت یک شغل نیست و نباید محدود به زمان و مکان کنیم، اضافه کرد: قضات جوان می‌توانند برای موفقیت در مسیر قضاوت از تجربه قضات با سابقه و پیشکسوت بهره‌مند شده و از آنها مشاوره بگیرند.

وی با تاکید بر رعایت اصول محترمانه در گفتار و کردار و انشاء آرا قضایی، ادامه داد: نظرات و آرا باید به دقت و با انشاء قضایی صادر شود، چرا که آرا صادره در تاریخ ثبت و ماندگار شده و مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها باید کرامت ارباب رجوع حفظ شود، خاطرنشان کرد: اقتدار یک قاضی به عملکرد و نوع اندیشه او بوده و نباید پیش از انجام تحقیقات و اثبات اتهام و انشاء رای اقدام به اعلام نظر کرد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول