اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه منتظر تصمیم ترکیه درباره دومین قرارداد فروش «اس-400»

رئیس شرکت «روستک» روسیه ضمن اعلام این که اولین قرارداد فروش سامانه پدافند هوایی «اس-400» به ترکیه به طور کامل انجام شده، گفت مسکو منتظر تصمیم آنکارا درباره انعقاد دومین قرارداد است.

روسیه منتظر تصمیم ترکیه درباره دومین قرارداد فروش «اس-400»

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «سرگئی چمزوف» رئیس شرکت تسلیحاتی دولتی «روستک» روسیه امروز دوشنبه در جلسه‌ای گفت مسکو اولین قرارداد  تحویل سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به آنکارا را به انجام رساند و دومین قرارداد به تصمیم ترکیه بستگی دارد.

به گفته چمزوف، تمام اجزای سیستم‌ها به ترکیه تحویل داده شده و روسیه پول آن‌ها را به طور کامل دریافت کرده است. وی گفت: توپ اکنون در زمین ترکیه است، ما منتظر تصمیم‌گیری شرکای خود هستیم. (شرکت تسلیحاتی) «روزوبرون» با ترکیه در ارتباط است و مذاکرات درباره همکاری آینده در جریان است. ما همچنین در حال بررسی امکان تولید قطعات در آنجا هستیم.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی تصریح کرد که سامانه‌های اس-۴۰۰ فناروی پیچیده‌ای دارد و تولید آن‌ها از ابتدا در ترکیه غیرممکن است. چمزوف گفت: این قراردادی منحصر به فرد بود زیرا با یک کشور ناتو انجام شد. ما در حال مذاکره با شرکای ترکیه‌ای خود درباره تجهیزات دیگر هم هستیم. چشم‌اندازهایی وجود دارد.

اعلام آمادگی مسکو برای دومین قرارداد فروش اس-۴۰۰ به آنکارا این در حالی است که ترکیه کماکان با مخالفت آمریکا بابت خرید این سامانه مواجه است. آمریکا مدعی است که اس-۴۰۰ خطری علیه جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» است.

مقامات آمریکایی بر این باورند که سامانه اس-۴۰۰ احتمالا آسیب پذیری جنگنده‌های اف-۳۵ را شناسایی کرده و این اطلاعات به مسکو انتقال داده می‌شوند. این در حالی است که ترکیه و روسیه این سناریو را رد کرده‌اند.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص ۱۰۰ فروند از جنگنده نسل پنجمی اف-۳۵ را  از آمریکا خریداری کند، اما بعد از بدعهدی آمریکا به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه روی آورد. بعد از آن، به دلیل بی‌توجهی آنکارا به هشدارهای واشنگتن از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگنده اف- ۳۵ به ترکیه ارسال نشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول