اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

حذف بخشی از «شام ایرانی» در رسانه های رسمی/ ساترا: «بهاره رهنما» به فرهنگ و اقوام کشور توهین کرده است

در پی انتشار قسمت اخیر برنامه شام ایرانی و اعتراض کاربران، ساترا این قسمت بابرنامه را از رسانه های رسمی کشور حذف کرد.

حذف بخشی از «شام ایرانی» در رسانه های رسمی/ ساترا: «بهاره رهنما» به فرهنگ و اقوام کشور توهین کرده است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در قسمت اخیر مجموعه «شام ایرانی» که به کارگردانی سعید ابوطالب تولید شده، بهاره رهنما که میزبان مریم امیرجلالی، فلور نظری و شهرزاد کمال زاده است، در دیالوگی  عنوان می کند که «ماشالله دخترای امروزی سر و وضع شان نیکول کیدمنه و طرز فکرشون لر». این سخن خانم بازیگر به سرعت با واکنش های بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد تا جایی که فریبرز عرب نیا، میلاد میداوودی و ... نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند.

در نهایت هم بهاره رهنما در اینستاگرام خود اعلام کرد که قصد توهین به هیچ قومی را نداشته و در این باره گفت: در شام ایرانی من به قدمت فیلم «دختر لر» اولین فیلم ایرانی ناطق در قیاس با فیلم های بازیگران امروزی اشاره کردم آن‌هم در بخش نمایشی کار و در نقش یک خواهر شوهر عصبی! و اگر اسم این قدیمی ترین فیلم ایرانی هر چیزی بود ملاک من همان اسم بود و خداوند را شاهد می‌گیرم که هیچ اشاره ای به قومیت نداشتم شما عزیزان هم اگر عجول نبودید و شام ایرانی ما را تا قسمت آخر می‌دیدید متوجه می‌شدید که من اصلا به بهانه حمایت از یک بانوی لر که قربانی سوختگی در یک نزاع فامیلی شده بود در این برنامه شرکت کردم!

اما این توضیحات کافی و قانع کننده نبود و در نهایت ساترا در اطلاعیه ای اعلام کرد:  پیرو انتشار قسمت جدید سریال «شام ایرانی» در رسانه‌های صوت و تصویر که در آن به یکی از اقوام اصیل ایرانی توهین شده بود، ساترا به محض دریافت گزارش مردمی از سوی کاربران نسبت به بررسی مورد مذکور اقدام کرد.

با بررسی صورت‌گرفته، مشخص شد مورد ذکرشده در تضاد آشکار با فصل «احترام به فرهنگ و اقوام کشور» در ضوابط محتوایی است به همین جهت با دستور ساترا، این بخش از همه رسانه‌های رسمی منتشرکننده حذف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول