اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تصویب ساخت ۹ هزار واحد مسکونی صهیونیستی در قدس اشغالی

کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز کابینه رژیم صهیونیستی، ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی را تصویب کرد.

تصویب ساخت ۹ هزار واحد مسکونی صهیونیستی در قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) با طرح ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در مناطق اشغالی موافقت کرد.

به نوشته وبسایت فلسطین آنلاین، این واحدهای مسکونی جدید قرار است در منطقه «عطاروت» در شمال قدس اشغالی ساخته شود. اقدامی که از لحاظ حقوق بین‌الملل و سازمان ملل غیر قانونی و اشغالگری محسوب می‌شود.

رادیو رژیم صهیونیستی (کان) در این خصوص نوشت که جنبش «صلح اکنون» که یک جنبش حقوقی چپ‌گرای اسرائیلی است تصویب این طرح را یک اقدام خطرناک از جانب راستگراهای تندرو تحت حمایت «دونالد ترامپ» دانسته و آن را غیر قانونی توصیف کرده است.

این جنبش از تمامی طرف‌های اسرائیلی که به دنبال صلح با فلسطینیان هستند، خواسته است تا فورا جلوی اجرای این طرح را بگیرند و به میز مذاکره بازگردند.

تصویب اولیه ساخت ۹ هزار واحد مسکونی غیر قانونی در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم تل آویو روز گذشته (یکشنبه) در سخنانی در کنفرانس «گفت‌وگوهای منامه» مدعی شد که دوره الحاق (اشغال کرانه باختری) گذشته و اسرائیل تصمیم گرفته است که به میز مذاکره باز گردد.

ساخت این خانه‌های مسکونی و ادامه شهرک‌سازی در سرزمین فلسطینیان با هدف تغییر بافت جمعیتی فلسطین و یهودی‌سازی این کشور صورت می‌گیرد که با تمامی قوانین بین‌المللی به خصوص قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول