اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نامه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان درباره مصوبه نحوه جذب در آموزش و پرورش

انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابهامات و پرسش های خود درباره مصوبه نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد.

نامه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان درباره مصوبه نحوه جذب در آموزش و پرورش

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان طی نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابهامات و پرسش های خود درباره مصوبه نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی 

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر سید سعیدرضا عاملی

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی 

سلام علیکم 

همان گونه که نیک می دانیم، تربیت و تعلیم مهم‌ترین بایسته رشد و تعالی انسان برای نیل به حیات طیبه است. به همین سبب است که وجود مقدس خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) همه رسالت خویش را در واژه  «معلمی»  تبیین و معرفی می کند.

انقلاب اسلامی نیز در همان آغاز، طلیعه بازگشت به ارزش های انسانی را نوید می داد تا آن جا که حضرت امام خمینی (ره) هدف اصلی انقلاب را «تربیت» انسان معرفی می کرد. در طول زعامت رهبر معظم انقلاب نیز در بیش از 30 دیدار رسمی با جامعه معلمان نشان دهنده توجه ویژه و عمق استراتژیک نظام آموزش و پرورش در اندیشه تمدن سازی ایشان است.

علی رغم همه پیشرفت های کمی و کیفی در طی این چهار دهه، اما همچنان در حوزه سیاست گذاری دستگاه تربیت و تعلیم کشور شاهد برخی نارسایی ها هستیم که بعضا فضای جامعه را نیز مشوش می کند.

به بهانه مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن شدیم به عنوان نمایندگان نسل نوین معلمان این سرزمین، ابهامات و پرسش های خود از جایگاه آن شورا را با جناب عالی به عنوان دبیر این مجموعه ارزشمند درمیان بگذاریم.

1) تعدد مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری مثل شورای عالی آموزش و پرورش، هیئت دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید و برای رفع این چالش در کوتاه و بلند مدت چه برنامه ای مدنظر دارید؟

2) آیا برای مصوبه اخیر این شورا، پژوهش و مطالعات پشتیبان وجود دارد؟ و در اختیار دغدغه مندان و پژوهشگران این عرصه قرار خواهد گرفت ؟

3) آیا جامعه میلیونی معلمان نجیب و فرهیخته کشور به عنوان «افسران سپاه پیشرفت» در تصمیم سازی های این شورا مشارکت مؤثری دارند؟

4) آیا پس از تصویب اسناد و قوانین، این شورا مسئولیت نظارت بر حسن اجرای مصوبات را نیز عهده دار است؟

به طور مشخص چالش کمبود چند صد هزار معلم، آن هم قریب به یک دهه پس از تصویب سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نتیجه اهمال کدام ارگان ها و نهاد ها بوده است؟

5) چرا علی رغم حاشیه های فراوان در چند سال اخیر، این شورا تفسیری از قوانین مصوب خود [علی الخصوص ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان] را اعلام نمی کند؟

6) آیا پس از قریب به یک دهه از تصویب سند تحول بنیادین، موعد بازاندیشی و بازنگری عمیق در آن نرسیده است؟  این بار معلمان به عنوان مجریان اصلی سند تحول در بازنویسی آن مشارکت داده خواهند شد؟ 

امید است با پاسخگویی حضرت عالی که خود از مفاخر علمی کشور نیز هستید، در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی وجهه پاسخگویی این شورا در برابر پرسش های جوانان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اهتمام ورزید.

با آرزوی سعادت و سرافرازی ملت شریف ایران

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول