اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم سعودی مسجد امام حسین (ع) در قطیف را تخریب کرد

مأموران رژیم سعودی با بولدوزر مسجد امام حسین (ع) در شهر العوامیه در استان قطیف را کاملا تخریب کردند.

رژیم سعودی مسجد امام حسین (ع) در قطیف را تخریب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مأموران رژیم سعودی صبح امروز (دوشنبه) در محله «الزاره» در جنوب شهر العوامیه در استان قطیف، پس از اینکه منطقه را به محاصره در آوردند، اقدام به تخریب کامل مسجد امام حسین (ع) کردند.

به نوشته وبسایت العهد، این مسجد همان مکانی است که شهید آیت الله «شیخ باقر النمر» در آن سخنرانی و نماز اقامه می‌کرد و سعودی‌ها در یک اقدام نژادپرستانه و فرقه‌گرایانه و در تلاش برای محو هرگونه نشانه‌ای از آن شهید، دست به تخریب این مسجد زدند.

منابع داخلی در شهر العوامیه در این باره گفتند که رژیم سعودی طرحی را از چند ماه پیش به بهانه عریض کردن خیابان‌ها آغاز کرده و از این رو دست به تخریب تمامی نشانه‌های باقی مانده از انقلاب سال ۲۰۱۱ می‌زند.

 

 

طبق تصمیم دولت سعودی، دهها خانه نیز در خیابان «الثوره» (انقلاب) خیابانی که مرکز اعتراضات شهر العوامیه بود نیز باید تخریب شوند. ماه گذشته نیز نیروهای سعودی تعدادی از علمای شیعه را در منطقه الشرقیه بازداشت کردند. 

تخریب  اماکن مذهبی شیعیان در سال‌های پس از انقلاب ۲۰۱۱ در شرق عربستان بارها تکرار شده و در سال ۲۰۱۷ نیز حسینیه حضرت زهرا (س) تخریب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول