اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردرگمی ادامه‌دار مردم شیراز در صف‌های انتظار دریافت روغن

بیش از یک ماه از ماجرای کمبود روغن در کشور و به تبع در استان فارس می‌گذرد، کمبودی که ناشی از تجمع روغن خام در گمرکات، احتکار این کالا و عدم توان کارخانه‌های روغن‌نباتی پس از آزادسازی روغن خام در تصفیه آن به میزان کافی است.

سردرگمی ادامه‌دار مردم شیراز در صف‌های انتظار دریافت روغن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آنچه که از دیگر استان‌ها به گوش می‌رسد خبر از حل شدن مشکل و تامین روغن به اندازه قابل قبول است، حال آنکه در استان فارس و شهر شیراز مشکل همچنان پابرجاست و مردم همچنان برای تهیه این ماده خوراکی دچار مشکل هستند. 

به فروشگاه‌های مختلف که سری بزنیم، قفسه‌های خالی روغن و صف‌های طولانی خرید آن هم در بحران کرونا به خوبی گویای مشکل موجود است. 

بازگشت دوباره کارخانه روغن‌نباتی نرگس شیراز به چرخه تولید بارقه امیدی برای جبران کمبود موجود در بازار بوده و نیز وعده‌هایی از توزیع روغن مازاد بر سهمیه، در بازار نوید پر شدن قفسه‌های روغن در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی بود، در حالی‌که امروز باز هم شاهدیم که مشکل حل نشده است. 

اینها در حالی است که رئیس سازمان صمت فارس هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار فارس از اختصاص سهمیه‌ای مازاد بر سهمیه دولتی روغن و ورود آن به استان از هفته جاری و جبران کمبود تا حدی، خبر داد. 

ایزدی در این گفتگو میزان روغن مورد نیاز استان را ۲۶۰ تن دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ تن روغن در سراسر استان توزیع می‌شود که کمبود قابل توجهی را در بازار منجر شده است. 

با این حساب مشکل همچنان پا برجا و کمبود محرز است، تلاش خبرنگار فارس جهت ارتباط با مسئولان غله سازمان صمت جهت اطلاع از نحوه توزیع و میزان آن به نتیجه نرسید. 

لذا ضروری است متولیان امر پاسخ روشن‌تری به مردم جهت چگونگی توزیع و میزان آن ارائه کنند تا بیش از این شاهد سردرگمی مردم در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/ ن/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول