اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ماسک‌های فیلتردار عامل انتشار بیشتر ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از انتشار بیشتر ویروس کرونا در صورت استفاده از ماسک‌های فیلتردار خبر داد.

ماسک‌های فیلتردار عامل انتشار بیشتر ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی جوانیان طی گفت‌وگویی از انتشار بیشتر بیماری کرونا در صورت استفاده از ماسک‌های فیلتردار خبر داد و با بیان اینکه افراد باید روش استفاده از ماسک را رعایت کنند، بیان کرد: کسانی که که علائم بیماری دارند باید از ماسک یکبار مصرف یا ماسک‌های پارچه‌ای استفاده و به هیچ عنوان نباید از ماسک فیلتر دار یا ۹۵ N استفاده کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیماران نباید از ماسک  ۹۵N استفاده کنند، ادامه داد: ماسک فیلتر دار باعت انتشار بیماری و تنفس را برای بیماران سخت می‌کنند و این بیماران به اشتباه فکر می‌کنند علائم بیماری شان تشدید پیدا کرده است.

جوانیان افزود: بیماری کرونا یکی از بیماریهای شدید سرایت‌پذیر است که براحتی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند و بهترین راه برای جلوگیری انتقال ایزوله شدن و قرنطینه شدن است.

وی با بیان اینکه علائم بیماری کرونا گسترده است و از یک سرماخوردگی ساده تا فرم‌های شدید که نیازمند بستری هستند شروع می‌شود، افزود: توصیه می‌کنیم کوچکترین علائم بیماری حتی سرماخوردگی ساده را در شرایط فعلی کرونا تلقی کنید و خود را قرنطینه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: ایزوله یعنی بیمار برای اینکه افراد دیگر خانواده و سایر دوستان را مبتلا نکنند در یک اتاق مجزای مجهز به درب و پنجره باشد و حتی موقع غذا خوردن باید در داخل اتاق باشد و فقط موقع سرویس بهداشتی و حمام با ماسک از اتاق بیرون بیاید.

جوانیان افزود: بعد از سرویس ده دقیقه تهویه روشن باشد و بعد آن از مواد ضدعفونی کننده یا وایتکس یک به 49 رقیق شده شتسشو کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: فرد مبتلا باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرد و در این زمان با پزشک خانواده یا با شماره تلفن ۴۰۳۰ راهنمایی‌های لازم را کسب کند.

جوانیان افزود: افرادی که علائم بیماری دارند حتما خودشان را قرنطینه کنند و در محیط کار حاضر نشوند، به هیج وجه از خانه بیرون نروند و چنانچه لازم شد مراجعه حضوری برای تشخیص درمان داشته باشند، با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک و وسیله نقیله خصوصی استفاده کنند و شیشه ماشین پایین و قسمت عقب بنشینند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول