اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درختکاری در ۱۱ هزار و ۲۰۸ هکتار از اراضی استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در ۱۱ هزار و ۲۰۸ هکتار از اراضی ملی استان سمنان هم‌زمان با روز جهانی خاک آغاز شد.

درختکاری در ۱۱ هزار و ۲۰۸ هکتار از اراضی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در حاشیه آیین غرس نهال به مناسبت روز جهانی خاک در پارک سوکان شهرستان سمنان اظهار کرد: تقویت پوشش گیاهی در جلوگیری از بیابان‌زایی در استان سمنان تأثیر قابل‌توجهی دارد و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همواره به تقویت پوشش گیاهی و خاک اهمیت دهند.

وی ادامه داد: درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در ۱۱ هزار و ۲۰۸ هکتار از اراضی ملی استان سمنان هم‌زمان با روز جهانی خاک آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مسؤولان مربوط در کنار توجه به اهمیت آب برای جلوگیری از فرسایش خاک و بیابان‌زایی، به اصل حفاظت از خاک هم توجه ویژه داشته باشند.

فخری تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی برای حفظ پوشش گیاهی با اجرای طرح‌های آبخیزداری انجام شده است که این رویه اصولی با تمام قوا ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در آیین گرامیداشت روز جهانی خاک چند نهال در اطراف پارک سوکان شهرستان سمنان غرس کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز اظهار کرد: روز جهانی خاک امسال با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» آغاز شد.

سیدحسن میرعماد ادامه داد: خاک بستری برای پوشش گیاهی و تأمین امنیت غذایی است؛ اما در کشور ما سالانه حدود ۱۶.۷ تن در هکتار خاک از دست می‌رود و این در حالی است که برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: خاک علاوه بر حفظ پوشش گیاهی و تأمین امنیت غذایی، توانایی ذخیره آب درون خود و جلوگیری از سیلاب را نیز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: خاک بستری برای حفظ پوشش گیاهی است و پوشش گیاهی در کشور ما که در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته است، کمک می‌کند که شرایط اقلیمی متعادلی داشته باشد و از حداقل بارندگی بیشترین استفاده را ببریم.

میرعماد گفت: خاک سبب می‌شود که بارش‌های رگباری مناطق مختلف کشور به‌سرعت تبدیل به سیل و از دسترس خارج نشود و هرچقدر خاک غنی‌تر باشد امکان نفوذ و جذب آب بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول