اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رزمایش «همدلی و احسان» در کرمان؛ توزیع 70 هزار بسته معیشتی و بهداشتی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمان گفت: امروز چهارمین مرحله رزمایش همدلی و احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کار خود را آغاز می‌کند که طی آن ۳۱ هزار بسته معیشتی و ۳۹ هزار بسته بهداشتی توزیع می‌شود.

رزمایش «همدلی و احسان» در کرمان؛ توزیع 70 هزار بسته معیشتی و بهداشتی

رزمایش رزمایش به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی روح‌اللهی بعد ازظهر امروز در رزمایش همدلی و سلامت احسان اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) موفق به احداث کارخانه تولید ماسک شد که روزانه ۲ تا ۳ میلیون عدد ماسک تولید دارد و از این طریق نیاز جامعه را تامین می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان بیان داشت: همچنین این ستاد در بحث ساخت واکسن کرونا که نخستین واکسنی است که در سطح کشور کد اخلاق را دریافت کرده و وارد فاز مطالعه بالینی شده است، موفق بوده است.

روح‌اللهی تصریح کرد: خط تست فوری بیماری کرونا نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده است و تعداد زیادی از آن در اختیار وزارت بهداشت و مناطق محروم قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، ستاد چهار مرحله رزمایش کمک‌های معیشتی و بهداشتی را برگزار و آن را در میان مردم نیازمند توزیع کرده است.

روح‌اللهی خاطرنشان کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطقی که به دلیل بلایای طبیعی با مشکل مواجه شدند، موفق شده است اقدامات خوب و قابل ملاحظه‌ای را برای قشر آسیب‌پذیر انجام دهد.

وی ابراز داشت: ایجاد اشتغالزایی در مناطق محروم و سرمایه‌گذاری نیز از دیگر فعالیت‌های مهم این ستاد است که تمام این خدمات به برکت خون شهدا و امام آنهاست.

روح اللهی عنوان کرد: امروز چهارمین مرحله رزمایش همدلی و سلامت احسان ستاد فرمان امام (ره) کار خود را آغاز می‌کند که طی آن ۳۱ هزار بسته معیشتی و ۳۹ هزار بسته بهداشتی توزیع می‌شود.

وی اذعان داشت: محوریت تمام اقدامات این ستاد نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها هستند که با همکاری گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، خیریه‌ها و سمن‌ها انجام می‌گیرد.

روح‌اللهی تصریح کرد: چهارمین مرحله رزمایش ما همزمان با طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که به‌صورت محله به محله و خانه به خانه در حال انجام است، و قرار است بسته‌های بهداشتی و غذایی آن با نظر مجموعه استانداری، بسیج و ستاد در اختیار کسانی قرار گیرد که به نوعی از بیماری کرونا آسیب دیدند.

وی اظهار کرد: مجموعه سپاه و بسیج انصافا در تمام مراحل کاری ستاد اجرایی پا به پای ما حرکت کرده و دست ما بوده‌اند و تمام گروه‌های جهادی از کار و زندگی خود گذشتند تا ما موفق شدیم این رزمایش‌ها را برگزار کنیم و همچنین سمن‌ها و خیریه‌ها همواره همراه ما بوده‌اند.

رزمایش همدلی و احسان عبادی و الهی است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: حرکت خداپسندانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کاملا جهادی، وسیع و به موقع و در این حوادثی که این روزها با شرایط موجود به مردم تحمیل شده، حضوری موثر داشته است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی هم در بخش امدادرسانی و هم درمانی و همچنین سایر حوزه‌های دیگر که نیازمندی وجود دارد، در صف مقدم ایستاده و با مدیریت کامل، قدرتمند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و در کنار بقیه مجموعه‌های خدمت‌رسان اعم از نهادها و خیریه‌ها فعالیت می‌کنند‌.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: شعار رزمایش امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دارای سه واژه است که در فرهنگ ما قابل توجه و ارزشی هستند که یکی از آنها واژه احسان است.

وی تصریح کرد: واژه دیگر، همدلی است که رمز موفقیت انسان‌ها نیز به‌شمار می‌رود، همدلی از همکاری بسیار بالاتر است و به آن ارزش می‌دهد به این معنا که دل‌ها و روحیه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد تا کار مهم و بزرگ اجرایی شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه واژه دیگر که این روزها زیاد با آن سروکار داریم، بحث سلامت است، ادامه داد: از آنجا که همواره دارنده آن هستیم، قدر این نعمت ارزشمند الهی را نمی‌دانیم، اما هنگامی که با مشکل مواجه شویم، قدر آن را می‌دانیم.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به همین شرایط بسیج به یاری تیم‌های پزشکی آمد و ستاد اجرایی نیز در هر دو عرصه پشتیبانی و خدمات‌رسانی خوش درخشیده است.

وی اذعان داشت: این رزمایش کاملا عبادی و الهی است در راستای ماموریت‌هایی است که در شرع مقدس خداوند برای ما انسان‌ها به عنوان یک وظیفه اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/80018/ب/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول