اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 39 هزار و 268 زنجانی به کووید 19/ رعایت مردم، میزان اِشغال تخت‌های بیمارستانی را کاهش داد

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، 39 هزار و 268 نفر در این استان به کووید 19 مبتلا شده‌اند که 983 نفر از این مجموع جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای 39 هزار و 268 زنجانی به کووید 19/ رعایت مردم، میزان اِشغال تخت‌های بیمارستانی را کاهش داد

خبرگزاری فارس از زنجان، با وجود کاهش آمار مبتلایان به کووید 19 و در نتیجه کاهش آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، اما باید متوجه بود که این کاهش آمار بسیار شکننده است، پس همه باید برای کمک به ثبات و کاهش این آمار در روزها و هفته‌های آینده تلاش کنند

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 33 هزار و 73 مورد بوده است که 145 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 39 هزار و 268 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 195 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 29 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 450 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 27 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 983 نفر جان خود را از دست داده‌اند که 9 نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 17 هزار و 335 نفر اعلام شده است.

فتح‌الله حقیقی در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان اظهار کرد: بخاطر محدودیت‌های دو هفته‌ای و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، تعداد مبتلایان از پیش‌بینی‌ها کمتر شد و این جای قدردانی از مردم و اصناف دارد.
وی با بیان اینکه متوسط اِشغال تخت در بیمارستان‌ها ۷۳ تخت است، افزود: در اوج بیماری ۷۹ درصد تست‌های گرفته شده مثبت بود که امروز به ۳۹ درصد کاهش یافته و امیدواریم مردم و اصناف همچنین رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.
استاندار زنجان در ادامه ستاد مقابله با کرونا ویروس که بصورت تصویری برگزار شد خاطرنشان کرد: از ۱۰ درصد مردم استان معادل ۱۱۰ هزار نفر تست گرفته شده و تلاش داریم تا این میزان جمعیت به ۳۰ درصد افزایش یابد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه طی دو هفته محدودیت اِعمال شده روند ابتلا به بیماری در شهرستان‌های زنجان و خدابنده بطور ملموس کاهش یافت، افزود: این روند کاهشی در شهرستان ابهر رضایت‌بخش نیست و در شهرستان خرمدره نیز که در وضعیت نارنجی قرار دارد آمار مبتلایان در حال افزایش است.
استاندار زنجان به همجواری شهرستان طارم با استان‌های شمالی اشاره کرد و افزود: در طارم باید به دقت رفت و آمدها بررسی شود و کشاورزان و باغداران نیز از کارگران بومی برای امورات خود استفاده کنند تا شاهد افزایش بیماری و مشکل در منطقه نباشیم.
مقام عالی استان با اشاره به اجرای مطلوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خیران نیز نشان دادند برای تامین اقلام مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مایحتاج ضروری مردم در میدان هستند که این یک اقدام ارزشمند است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول