اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

9 درصد شهر خدابنده بافت فرسوده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: 9 درصد شهر خدابنده بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است.

9 درصد شهر خدابنده بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی عبوری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری زنجان اظهار کرد: در شهر قیدار سرانه‌های ورزشی، آموزشی، سرای محله و فضای سبز با کمبود مواجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید طرح‌ و پروژه‌هایی را برای توسعه شهر قیدار اجرا کند، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های نماینده زنجان افزایش سهم اعتبارات بازآفرینی شهری و توسعه شهرستان خدابنده بود. 

وی با بیان اینکه ورود و خروج سرانه درآمد، اشتغال و سکونت مردم باید مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: شهر قیدار به جایگاه واقعی خود نرسیده است که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

عبوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری لازم در خدابنده اتفاق نیفتاده است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌ها برای پوشش ضعف‌ها استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه محور فعالیت در شرکت بازآفرینی شهری به بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری مربوط است، اضافه کرد: این شرکت از تهیه طرح تا اجرای آن را به عهده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری، رسیدن به اقدام مشترک با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

عبوری با اشاره به اینکه ۹ درصد از ۶۰۰ هکتار از شهر قیدار بافت فرسوده و سکونت‌گاه غیررسمی است، تاکید کرد: مطالعه ۷ هکتار از بافت فرسوده انجام و نارسایی‌های آن مشخص شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: در بافت فرسوده تخفیفات برای صدور پروانه و ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، اولویت اقدامات در راستای بهسازی و تامین خدمات است، تصریح کرد: تهیه طرح و شناخت نیازها به عهده راه و شهرسازی است ولی اولویت کارها را به مجموعه مدیریت شهری واگذار می‌کنیم.

عبوری اضافه کرد: کمبود سرانه عمومی از جمله فضای سبز، سرای محله، فضای ورزشی و آموزشی در این محلات وجود دارد و ظرفیت موجود برای تامین سرانه‌ها را هم باید با مشارکت مدیریت شهری بر عهده گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد یک جاذبه، مرکز توجه و بستر مناسبی برای توسعه شهر را ضروری می‌کند، افزود: بقعه قیدار نبی(ع) یک مجموعه بسیار مناسبی است که می‌توانیم به عنوان مرکز گردشگری مذهبی به آن نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور زیربنایی و روبنایی شهر قیدار با توجه به بارندگی‌های زمستانی در شرایط کنونی مناسب نیست، بیان کرد: باید مدیریت شهری با سرعت شهر را برای استفاده شهروندان آماده کند.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول