اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تکرار ادعاهای دبیر کل اتحادیه عرب درباره ایران و برجام

دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد که بازگشت به برجام بدون «تغییر رفتار ایران» کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد.

تکرار ادعاهای دبیر کل اتحادیه عرب درباره ایران و برجام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، شامگاه امروز (دوشنبه)، در همایشی با دانشجویان دانشگاه قاهره به مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، دبیرکل اتحادیه عرب در ارتباط با برجام مدعی شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، این پرونده را «به‌شکلی متفاوت» مدیریت خواهد کرد.

احمد ابوالغیط در ادامه مدعی شد که بازگرداندن توافق هسته‌ای، بدون «تغییر رفتار منطقه‌ای ایران» کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به انقلاب‌های کشورهای عربی پرداخت و گفت که این رخدادها منجر به تضعیف بسیاری از کشورهای منطقه شده است؛ مسئله‌ای که به ایران این امکان را داد که «هژمونی دیرینه» خود را باز پس بگیرد و از طرفی دیگر، «بهار عربی» برای ترکیه این زمینه را فراهم کرد که تصور کند به دوره امپراتوری عثمانی بازگشته است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین در ادامه گفت که دولت جدید آمریکا برای از سرگیری مذاکره میان فلسطینیان و «اسرائیلی‌ها» در اسرع وقت تلاش خود را به کار خواهد بست.

او همچنین در این خصوص گفت که هر اقدامی که به هدف برپایی کشور فلسطین کمک کند، اقدامی «مثبت» است که باید از آن حمایت شود.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در حالی است که «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز روز شنبه هفته جاری از آمریکا خواست تا در هر توافق احتمالی با ایران، با کشورهای عربی خلیج فارس، مشورت شود.

از طرفی دیگر، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز روز شنبه در نشست گفت‌و‌گوهای منامه گفت که هر گونه اصلاحات در برجام باید نگرانی‌ کشورهای منطقه را برطرف کند.

اظهارات مقام‌های یادشده پس از آن است که جو بایدن نماینده دمورکرات‌ها در انتخابات آمریکا در اظهارات خود تصریح کرد که به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول