به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در بازدید از مرکز نماد آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: جا دارد از اقدامات مدافعان علم و اندیشه (فرهنگیان) در کنار مدافعان سلامت که این روزها با سختی و مشقت امر مقدس آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین را پیگیری میکنند، قدردانی شود.
وی افزود: یقیناً مسؤولیت و رسالت معلمان در روزهایی که مردم و دانشآموزان در قرنطینه خانگی بهسر میبرند و درگیر ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی هستند، سنگینتر و حجم کاری آنها ازلحاظ تهیه محتوا و اغنای روحی و روانی دانشآموزان و خانوادهها بیشتر خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف آموزشی و آسیبهای مرتبط با دانشآموزان در دوران شیوع ویروس کرونا امری لازم و ضروری است که مرکز مشاوره و مراقبان سلامت و ... میتوانند با ورود جدیتر و با ارتباط کلامی با خانوادهها و دانشآموزان آن را احصا کنند و مداخله کارشناسی برای رفع مشکلات تعریف شود.
بینایی بیان کرد: برآیند بررسیهای انجامشده نشان میدهد حال مردم کشورمان با توجه به شیوع کرونا ویروس و مسائل اقتصادی ناشی از فشارهای خارجی و تحریمها خوب نیست و یقیناً دانشآموزان از این امر مستثنا نیستند و باید تلاش و مساعی همه ما برای رفع و کاهش مشکلات اجتماعی و اثرات مخرب آن باشد.
وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات آسیبی باید با حساسیت و دقت بیشتری منتشر شود؛ چراکه میتواند امنیت روانی جامعه را دچار خدشه و اعتماد عمومی را کاهش دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: خروجی طرح نماد و اقداماتی که مراکز مشاوره آموزش و پرورش در نقاط مختلف استان برای رفع مشکلات احتمالی روحی دانشآموزان انجام دادند باید مشخص شود تا میزان موفقیت طرحها و اقدامات، موردسنجش قرار گیرد.
اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانشآموزان نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: عادی انگاری اعتیاد از شیوع اعتیاد در جامعه خطرناکتر است و آموزش و پرورش با توجه به اینکه وظیفه تربیت دانشآموزان دختر و پسر را بر عهده دارد، برای مقابله با تمامی آسیبهای اجتماعی مسؤولیت دارد.
محمد دستورانی بیان کرد: در کنار برنامههایی که برای مقابله با آسیبهای اجتماعی از سوی وزارتخانههای مربوطه، به ادارههای کل استانی ارسال میشود، باید مدیران دستگاههای اجرایی هم با ایدهپردازی و خلاقیت، برنامههایی برای ریشهکنی بزهکاریها در جامعه داشته باشند.
وی تأکید کرد: مدیران در آموزش و پرورش و در دیگر دستگاههای اداری و اجرایی باید ریسکپذیر باشند و عافیتطلبی برای اجرای طرح مقابله با آسیبهای اجتماعی معنا ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: شیوع کرونا ویروس و تحصیل دانشآموزان در محدودیتهای کنونی، میتواند احتمال خستگی هم معلمان از نحوه تدریس در بستر فضای مجازی و هم دانشآموزان را به همراه داشته باشد.
دستورانی با بیان اینکه اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانشآموزان و آمارهایی پیرامون این موضوعات نداریم، عنوان کرد: آموزش و پرورش ضامن تعلیم و تربیت دانشآموزان است و حس مسؤولیت معلمان با توجه به تغییر روند تحصیل محصلان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: تدریس در این مقطع زمانی با توجه محدودیتهای کرونا تعطیل نیست؛ بلکه شیوه تحصیل دانشآموزان تغییر کرده است.
انتهای پیام/۲۵۶۸/س/