اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم شناسایی نقاط ضعف آموزشی در دوران شیوع کرونا

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: شناسایی نقاط ضعف آموزشی و آسیب‌های مرتبط با دانش‌آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا امری ضروری است.

لزوم شناسایی نقاط ضعف آموزشی در دوران شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در بازدید از مرکز نماد آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: جا دارد از اقدامات مدافعان علم و اندیشه (فرهنگیان) در کنار مدافعان سلامت که این روزها با سختی و مشقت امر مقدس آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین را پیگیری می‌کنند، قدردانی شود.

وی افزود: یقیناً مسؤولیت و رسالت معلمان در روزهایی که مردم و دانش‌آموزان در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند و درگیر ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی هستند، سنگین‌تر و حجم کاری آنها ازلحاظ تهیه محتوا و اغنای روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیشتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف آموزشی و آسیب‌های مرتبط با دانش‌آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا امری لازم و ضروری است که مرکز مشاوره و مراقبان سلامت و ... می‌توانند با ورود جدی‌تر و با ارتباط کلامی با خانواده‌ها و دانش‌آموزان آن را احصا کنند و مداخله کارشناسی برای رفع مشکلات تعریف شود.

بینایی بیان کرد: برآیند بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد حال مردم کشورمان با توجه به شیوع کرونا ویروس و مسائل اقتصادی ناشی از فشارهای خارجی و تحریم‌ها خوب نیست و یقیناً دانش‌آموزان از این امر مستثنا نیستند و باید تلاش و مساعی همه ما برای رفع و کاهش مشکلات اجتماعی و اثرات مخرب آن باشد.

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات آسیبی باید با حساسیت و دقت بیشتری منتشر شود؛ چراکه می‌تواند امنیت روانی جامعه را دچار خدشه و اعتماد عمومی را کاهش دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: خروجی طرح نماد و اقداماتی که مراکز مشاوره آموزش و پرورش در نقاط مختلف استان برای رفع مشکلات احتمالی روحی دانش‌آموزان انجام دادند باید مشخص شود تا میزان موفقیت طرح‌ها و اقدامات، موردسنجش قرار گیرد.

اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانش‌آموزان نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: عادی انگاری اعتیاد از شیوع اعتیاد در جامعه خطرناک‌تر است و آموزش و پرورش با توجه به اینکه وظیفه تربیت دانش‌آموزان دختر و پسر را بر عهده دارد، برای مقابله با تمامی آسیب‌های اجتماعی مسؤولیت دارد.

محمد دستورانی بیان کرد: در کنار برنامه‌هایی که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی وزارتخانه‌های مربوطه، به اداره‌های کل استانی ارسال می‌شود، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی هم با ایده‌پردازی و خلاقیت، برنامه‌هایی برای ریشه‌کنی بزهکاری‌ها در جامعه داشته باشند.

وی تأکید کرد: مدیران در آموزش و پرورش و در دیگر دستگاه‌های اداری و اجرایی باید ریسک‌پذیر باشند و عافیت‌طلبی برای اجرای طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی معنا ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: شیوع کرونا ویروس و تحصیل دانش‌آموزان در محدودیت‌های کنونی، می‌تواند احتمال خستگی هم معلمان از نحوه تدریس در بستر فضای مجازی و هم دانش‌‌آموزان را به همراه داشته باشد.

دستورانی با بیان اینکه اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانش‌آموزان و آمارهایی پیرامون این موضوعات نداریم، عنوان کرد: آموزش و پرورش ضامن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و حس مسؤولیت معلمان با توجه به تغییر روند تحصیل محصلان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تدریس در این مقطع زمانی با توجه محدودیت‌های کرونا تعطیل نیست؛ بلکه شیوه تحصیل دانش‌آموزان تغییر کرده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول