اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

بودجه صداوسیما واقعا اندازه چند استان ایران است؟/ سوءاستفاده ضدانقلاب ازبی‌حوصلگی مردم

برخی رسانه‌ها در هجمه‌ای هماهنگ ادعایی عجیب علیه صداوسیما به راه انداختند و مدعی شدند بودجه این سازمان به اندازه ۱۰ و یا حتی ۲۰ استان کشور است.

بودجه صداوسیما واقعا اندازه چند استان ایران است؟/ سوءاستفاده ضدانقلاب ازبی‌حوصلگی مردم

از شایعه تا واقعیت: پس از انتشار لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، برخی رسانه‌ها از جمله ایران اینترنشنال مدعی شدند که بودجه صداوسیما برابر با بودجه ۱۰ استان کشور( همدان، اردبیل، زنجان، یزد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین، قم و سمنان) است. حتی تلویزیون لندنی منوتو پا را فراتر گذاشت و در ادعای عجیب‌تر مدعی شد که بودجه امسال رسانه ملی برابر با بودجه ۲۰ استان ایران است.

 

 

در واقع این رسانه‌ها اغلب از ناآگاهی مخاطب و عدم حوصله و تخصص آن‌ها برای جستجوی واقعیت استفاده می‌کنند درحالی که نگاهی به بودجه پیشنهادی دولت نشان می‌دهد که بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۰ برابر با  ۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان است که از بودجه استان قم که کمترین بودجه در بین استان‌های کشور با  ۴ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان را داراست نیز ۴۶ درصد کمتر است. 

 

اما فارغ از انتقادات احتمالی به محتوای برنامه‌های صداوسیما باید بدانیم که این بودجه مربوط به ۲۲ شبکه تلویزیونی داخلی، ۱۷ شبکه خارجی، ۳۴ شبکه استانی، ۵ رسانه تعاملی، ۷ شبکه اینترنتی، ۱۵ شبکه رادیویی، ۲۰ دفتر نمایندگی برون مرزی، روزنامه جام‌جم، دانشگاه صداوسیما، انتشارات سروش، مرکز تحقیقات صداوسیما، مرکز پویانمایی صبا و ... اختصاص دارد. 

این شایعات از سوی شبکه‌های ضدانقلاب در حالی است که هنوز پس از چندسال از کمپین بزرگی که درباره شفافیت مالی من‌وتو شکل گرفته بود هنوز بودجه این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که تمام تلاششان را علیه ایران به کار می‌گیرند، مشخص نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول