اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وابستگی بودجه به نفت ارسال پیام ضعف کشورمان به دشمنان است/ رتبه 25 در بودجه شایسته زنجان نیست

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برنامه بودجه سال بعد بر اساس فروش نفت است این اتفاق بسیار غیر واقعی بوده و این کار در واقع پیام ضعف کشور را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند.

وابستگی بودجه به نفت ارسال پیام ضعف کشورمان به دشمنان است/ رتبه 25 در بودجه شایسته زنجان نیست

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس زنجان در رابطه با بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: بودجه‌بندی سال بعد کاملا غیر واقعی بسته شده است و این برنامه باعث ایجاد تورم‌هایی در کشور خواهد شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه‌های رهبری گفت: انتظار داشتیم با توجه به توصیه‌های رهبری و مجلس به سازمان بودجه تغییراتی در برنامه بودجه ایجاد کنند، ولی این کار انجام نگرفت و متاسفانه بودجه در همان ریل سال گذشته قرار دارد و تغییری نکرده است.

وی در رابطه با وابستگی بودجه سال 1399 به نفت و با بیان اینکه پیش‌بینی میزان فروش نفت در بودجه بسیار خوشبینانه است و مطمئن هستیم چنین فروشی برای نفت کشور اتفاق نمی‌افتد،‌ گفت: با توجه به اینکه برنامه بودجه سال بعد بر اساس فروش نفت است این اتفاق بسیار غیر واقعی بوده و این کار در واقع پیام ضعف کشور را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیام ضعفی که از برنامه بودجه به کشور‌های بیگانه ارسال می‌شود، بیانگر این است که ما به شما نیاز داریم که پیام خطرناکی است.

شجاعی با اشاره به سخنرانی‌های رئیس جمهور قبل از توافق برجام گفت: این کار باعث یادآوری سخنرانی‌های رئیس جمهور قبل از برجام در رابطه با خزانه خالی کشور است که نوعی اعلام نیاز به دشمنان است.

وی با بیان اینکه سال بعد کار دولت دوازدهم تمام می‌شود و بخشی از بودجه نیز برای دولت بعدی خواهد بود، افزود: این بودجه برای دولت بعدی قطعا مشکلاتی زیادی خواهد داشت.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از لحاظ درآمد در رتبه پانزدهم قرار دارد در حالی که رتبه‌بندی برای دریافت بودجه در رتبه 25 قرار داد که این رتبه بندی اصلا شایسته‌ استان نیست.

وی ادامه داد: به هر حال رتبه‌بندی نیز شاخص‌ها و معیار‌های خود را دارد که ما باید مطالعاتی انجام دهیم تا بتوانیم سهمیه بودجه استان را در سال‌های آینده ارتقا دهیم.

شجاعی در رابطه با رتبه استان زنجان در بودجه‌بندی افزود: در سال‌های اخیر رتبه استان زنجان بیشتر از 25 بود که امسال با اقدامات انجام شده در رتبه بیست و پنجم قرار گرفته است که امیدواریم در سال‌های آینده رتبه بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم ابهر، خدابنده و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 20 درصدی مستمری بگیران گفت: یکی از برنامه‌های بودجه در سال 1400 تخصیص بودجه به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است که تلاش می‌کنیم درصد این بودجه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول