اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دشمن می‌خواهد همیشه محتاجش باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنان می‌خواهند ما همیشه زیر دستشان باشیم تا همیشه محتاج علم و امکانات آنان باشیم که از ۶۷ سال پیش، دانشجویان و اساتید علمی را به خاک و خون کشیدند تا مانع این پیشرفت بشوند، دشمنان همیشه در تلاش بودند تا امکان استقلال را از ما بگیرند لذا از دانشجو کشی به استاد کشی رسیدند.

دشمن می‌خواهد همیشه محتاجش باشیم


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با اشاره به شهادت دانشمند شهید، دکتر محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: شهادت این شهید بزرگوار دلداده و جان داده راه حق، شهید اندیشمند فرزانه، جناب آقای دکتر فخری‌زاده را به همه عزیزانش تبریک عرض می‌کنم زیرا شهادت برای این شهید، یک عطیه الهی بود و مابه‌ازای تمام ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی بود که در طول عمرش انجام داده بود.

وی با بیان این‌که شهادت برای ان عزیزان، رسیدن به مقصد آخرین و ثمره همه اعمال و کردار و وصل آن‌ها به حق است ادامه داد: در مقابل، به جامعه انقلابی و شما عزیزان خدمت‌گزار و اندیشمند در آکادمی علمی که در خط ایثارگری در راه نظام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنید، تسلیت عرض می‌کنم زیرا شهادت ایشان یک ضایعه اسفناک در از دست دادن سرمایه علم و ابتکار بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که این شهادت، تداوم خط ۶۷ ساله از جنایت و عداوت استکبار جهانی است؛ ۶۷ سال پیش، در ۱۶ آذرماه اولین قربانی علم و دانش جلوی پای معاون رئیس جمهور آمریکا، نیکسون در دانشگاه تهران صورت گرفت و آخرین آن نیز در چند روز گذشته بود که استاد نابغه علمی را از دست دادیم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، آمریکا به‌عنوان یک متجاوز و دشمن مردم و ملت قدم در این کشور گذاشت، دولت ملی را ساقط کرد و قدرت ناپاکی را که میراث استعمار بریتانیا بود را به‌عنوان یک کارگزار استکبار و استعماری به ریاست گذاشت تا بتواند نهایت سوء استفاده را از ملت ایران ببرد، برای این‌که از نزدیک شاهد عملکرد این قدرت ناپاک باشد، به ایران سفر کرد و مثل فردایی که روز ۱۷ آذر ماه بود، قرار بود از دانشگاه تهران بازدید کرده و دکترای افتخاری حقوق به او داده شود.

وی در تشریح جنایت ۱۶ آذر رژیم شاه علیه دانشجویان، گفت: به‌عنوان مقدمه ورود او، سرکوب‌گری جلادانه و خون آشامی را در دانشگاه تهران انجام دادند و سه دانشجوی عزیز ما به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی را بر روی سنگ فرش‌های دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند؛ این اولین کشتار و جنایت مستقیم رژیم ستم‌شاهی با همکاری آمریکا در دانشگاه تهران بود، این کشتار ثابت کرد که نقطه محوری عناد و دشمنی استکبار آمریکا با ما در همه عرصه‌های علم، دانش و استقلال است.

ماهیت استکباری آمریکا، دانشجوکُشی و استادکُشی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جنایات دولت مزدور آمریکا، اظهار کرد: در طی ۶۷ سال گذشته تا به امروز، آمریکایی‌ها جنایات مختلف و متنوعی را در این کشور انجام دادند، چه در دوران عمر استکباریشان در این مرز و بوم و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که در مسیر پیشرفت و استقلال این کشور از هیچ توطئه و فتنه‌ای فروگذار نبودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که هر آنچه آمریکا تا امروز علیه ایران انجام نداده، نتوانسته انجام دهد، یادآور شد: هر چه جنایت در این پهنه عمر انقلاب به‌خصوص در دوران رژیم ستم‌شاهی توانست، انجام داد و ۸ سال جنگ را به واسطه صدام مزدور بر مردم ما تحمیل کرد؛ اول و آخر تمام جنایات آن استکبار جهانی، عالم و دانشمندکُشی بود، کسانی که در خط علمی و پیشرفت کشور در تلاش بودند، از دانشجوکُشی آغاز شد و به استادکُشی خاتمه یافت، این ماهیت استکبار جهانی آمریکاست.

شناخت الگو، وظیفه ما در قبال شهید فخری‌زاده

وی تصریح کرد: در روز ۱۶ آذرماه که مراسم هفتمین روز شهادت این استاد عزیز است، به واسطه این اتفاقات، واقعیت چهره کریه و افریت جهانی خودش را به همه مردم دنیا نشان داد، ما سرمایه بزرگی را از دست دادیم، استاد بزرگی از عرصه تعلیم و تربیت و فعالیت و خدمات علمی و درمانی که خوشبختانه شما عزیزان دانشجو در خط این شهید بزرگوار، سرمایه‌های ارزشمندی هستید که این خلاء را در جامعه جبران خواهید کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خداوند برکاتی در ایمان شما عزیزان قرار داده و همینطور توجه خاصه امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف در این دانشگاه‌ها و این دستگاه‌ها نه تنها یک فخری‌زاده بلکه صدها فخری‌زاده را هم برای این کشور و برای تمام جهان اسلام تربیت خواهد کرد منتها برای ما در عرصه این شهادت و در این نمایش تاریخی که در مقابل چشمانمان اتفاق افتاد، شناخت یک سرمشق الگوست که از یک طرف تجربه و از طرف دیگر عبرت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دو آیه اول سوره مبارکه ممتحنه و ارتباطش با دشمن امروز جهان اسلام اظهار کرد: این دو آیه، آموزه سیاسی فراگیری برای ما دارد که خط مشی سیاست خارجه را برای ما مسلمانان تعیین می‌کند.

دشمنان می‌خواهند همیشه محتاج‌شان باشیم

وی با تاکید بر لزوم شناخت استکبار جهانی خاطرنشان کرد: اگر این ۶۷ سال عملکرد استکبار آمریکا را در برابر شهادت سه عزیز دانشجو در ۱۶ آذرماه گذشته تا شهادت استاد اندیشمند، محسن فخری‌زاده بررسی کنید دقیقا همانند دستور پروردگار به پیغمبر در سوره ممتحنه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این جنایات، محور عداوت و دشمنی را کاملا مشخص می کند زیرا او به دنبال سلطه بر همه مسائل است و می‌خواهد هیچ فردی از ملت ما با سواد نشود و پیشرفت نکند، این سواد و علم، ما را از سلطه و وابستگی به استکبار خارج می‌کند که عزیزان دانشجوی ما در بخش‌های دانش‌بنیان، درصدد رسیدن به این هدف‌ها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنان می‌خواهند ما همیشه زیر دستشان باشیم تا همیشه محتاج علم و امکانات آنان باشیم که از ۶۷ سال پیش، دانشجویان و اساتید علمی را به خاک و خون کشیدند تا مانع این پیشرفت بشوند، دشمنان همیشه در تلاش بودند تا امکان استقلال را از ما بگیرند لذا از دانشجو کشی به استاد کشی رسیدند.

امام جمعه مشهد گفت: دکتر محسن فخری‌زاده یک استاد نابغه بود اما دو هزار دانشجوی رشته فیزیک ما در این کشور در مسیر کمال، هر کدامشان یک دکتر فخری‌زاده خواهند شد، وقتی بنا شد یک نفر برود و جای آن را دو هزار نفر بگیرد دیگر هیچ کاری از دشمن ساخته نیست، دشمنان با عالم‌کُشی به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند و نخواهند رسید.

آمریکا هم پیمان اسرائیل در تمام جنایات است

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به دانشجویان، گفت: عزیزان فرزانه و دانشمند، دانشجویان عزیز ایران، وقتی دشمن اینگونه است پس هیچ وقت نمی‌شود با او هم پیمان شد.

وی ادامه داد:«بایدن» در همان ابتدای انتخابش سه صهیونیست اسرائیل را در کابینه‌اش قرار داد، «بلینکن» یک صهیونیست است که برای گسترش اهداف صهیونیستی پرورش یافته و «بایدن» او را به‌عنوان وزیر خارجه خودش معرفی کرد، همینطور «کاملا هریس» یک زن صهیونیست است که صندوق‌های کمک برای درختکاری اسرائیل را در آمریکا راه‌اندازی کرد که او را به‌عنوان معاون رئیس جمهور اعلام کرد و از همه این‌ها بدتر، عنصر ناپاک صهیونیستی، «سوزان رایس» بود که به‌عنوان معاون وزیر خارجه قرار داد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: «بایدن» در همان ابتدای انتخابش، سه هدیه بزرگ به اسرائیل داد تا با وقاحت تمام به جنایاتش در کشور ما و دیگر کشورهای خاورمیانه ادامه دهد، این حرکت آمریکا چراغ سبزی به اسرائیل بود تا در کشور ما دست به کشتن استاد فرزانه اندیشمند، دکتر فخری‌زاده بزند.

با جنایات آمریکا هنوز می‌شود به او اعتماد کرد؟!

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: درست نیست که هنوز دولتی تشکیل نشده، بازهم زمزمه برگشتن به برجام شنیده می‌شود با اینکه هنوز «بایدن» به سر کار نیامده است، در مصاحبه‌اش با نیویورک‌ تایمز می‌گوید که شرط برگشتن به برجام در دو نکته «محدودیت‌های هسته‌ای ایران دائمی شود» و «برجام به جریان موشکی و منطقه‌ای توسعه پیدا کند» است.
وی با انتقاد از تمایل برخی جریان‌ها به مذاکره مجدد، اظهار کرد: چطور یک عده هنوز هم فکر می‌کنند با برجام می‌شود به پیشرفت رسید؟ چطور می‌شود که به او اعتماد کرد؟ با دشمنی که ۶۷ سال جنایاتش در کشور ما بسیار مشهود است؟

امام جمعه مشهد تصریح کرد: عزیزان جوان دانشجو که چشم و چراغ این مرز و بوم هستید، خط سیاسی خود را از تفسیر و مطالعه این دو آیه اخذ کنیم تا از راه درست گمراه نشویم؛ اگر با این تفکر جلو برویم که قدرت خداوند مراقب ماست، قدرتی که بالاترین قدرت‌هاست، آنگاه شکست نمی‌خوریم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ما خدا داریم و دشمن خدا ندارد، پروردگار راه راست را برای ما تعیین کرده است که ان‌شاءالله عزیزان مسئول ما و شما دانشمندان و سربازان جنگ‌های نرم و اقتصادی به آن توجه کنید و خون این شهید بزرگوار به‌عنوان یک روشن‌گر و شفاف‌ساز، مسیر شما عزیزان را باز کند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول