اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشتارگاه‌ها بدون مجوز کشتار، حق کشتار مرغ را ندارند/ برخورد با هرگونه گرانفروشی در مرغداری‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: هر گونه گرانفروشی در مرغداری ها با برخورد صریح دامپزشکی استان همراه خواهد بود .

کشتارگاه‌ها بدون مجوز کشتار،  حق کشتار مرغ را ندارند/ برخورد با هرگونه گرانفروشی در مرغداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد در جلسه وبینار با مدیران جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان‌ها که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شده بود، اظهار داشت: روسای دامپزشکی شهرستان‌ها موظف هستند، هماهنگی لازم  را با جهادکشاورزی در نظارت بر تولید و بازار مرغ داشته باشند و هر چه که سازمان تایید و ابلاغ کند، مورد تائید دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با مرغداران گرانفروش برخورد می‌کنند، ادامه داد: نهاده‌های دامی با پول بیت‌المال و یارانه دولتی در اختیار مرغداران قرار گرفته است، باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

بهداد با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان وجود دارد، ادامه داد: مجوز فروش به خارج از استان داده نمی‌شود، مگر اینکه مرغ مادر و تخمگذار باشد.

وی تاکید کرد: مرغداران به هیچ‌وجه نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه‌بندی به فروش برسانند و مسوولان فنی دامپزشکی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند موظف هستند، تمام سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی استان و اداره‌کل دامپزشکی استان و سازمان دامپزشکی کشور را به مرغداران و کشتارگاه‌ها ابلاغ کنند و بر نحوه اجرای دستورات توسط مرغداران و کشتارگاه‌ها نظارت کنند.

بهداد گفت: از امروز تا اطلاع ثانوی حضور مسوولان فنی در کشتارگاه به عنوان نماینده دولت الزامی است و باید تا آخرین لحظه بسته شدن کشتارگاه در آنجا حضور داشته باشند و وظایف خود را به صورت دقیق انجام دهند.

وی افزود: مسووان فنی در کشتارگاه‌ها باید وزن اعلامی هر روز را بر اساس وزن برگه باسکول اعلام کنند و بر حسب قطعه و به صورت تخمینی نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: کشتارگاه‌ها بدون مجوز کشتار،  حق کشتار مرغ را ندارند و مجوزهایی که برای کشتار داده می‌شوند، باید با تائید تخلیه مطابقت داشته باشد در غیر این‌صورت باید تا 24 ساعت آخرین وضعیت مجوز تائید تخلیه از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان استعلام گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به بحران کاهش تولید مرغ بیان داشت: بحران‌های سخت‌تری  مثل بیماری آنفلوانزا را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل با همکاری دستگاه‌های مرتبط به اتمام برسد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول