اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قرار گرفتن 153 روستای زنجان در محدوده گسل/مقاوم‌سازی 33 درصدی روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 153 روستای زنجان در محدوده گسل قرار دارد، گفت: واحدهای مسکونی 33 درصد از این روستاها مقاوم‌سازی شده است.

قرار گرفتن 153 روستای زنجان در محدوده گسل/مقاوم‌سازی 33 درصدی روستاها

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد روستاهای محدوده گسل در استان زنجان 153 روستا با 18 هزار و 734 واحد مسکونی است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، از این تعداد 5 هزار و 921 واحد مسکونی روستایی معادل 33 درصد مقاوم‌سازی شده است، اضافه کرد: در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می‌توان گفت تاکنون 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 49 هزار و 301 واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می‌کند، یادآور شد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

خواجه‌ای ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می‌داند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است که در این راستا پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول