اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قانون مجلس، ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌هاست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آلمان و اروپا بدانند پروژه فشار را بیش از این نمی‌توانند، ادامه دهند.

قانون مجلس، ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی و ابراز نگرانی آنها از تصمیم ایران مبنی بر نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات غنی‌سازی نطنز، اظهار داشت: اروپایی‌ها در تصمیم‌های راهبردی استقلال ندارند و به همین دلیل اروپا در حفظ برجام بدون آمریکا ناتوان بوده و تنها کاری که در این مدت انجام دادند، زمان خریدن بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» در راستای حفظ منافع و امنیت ملی کشور است، مطرح کرد: مصوبه مجلس دست ساختار دیپلماسی را باز می‌کند و اگر دستگاه دیپلماسی به دنبال رویارویی قدرتمندانه و عزتمندانه است، اکنون می تواند مستحکم با آنها روبه رو شود.

وی با اشاره به اظهارات غیرکارشناسی وزیر خارجه آلمان ادامه داد: آمریکا و سه کشور اروپایی، ارکان برجام را نقض کرده و یا از آن خارج شدند، از این‌رو جمهوری اسلامی نیز نمی‌تواند به صورت داوطلبانه به ادامه اجرای پروتکل الحاقی تن دهد به خصوص که اجرای داوطلبانه این پروتکل صرفا برای اثبات حسن نیت ما بود که بارها ثابت شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون مجلس ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌هاست، یادآور شد: قانون، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منطقی و مطابق مفاد برجام است، هر آنچه طرف‌های مقابل در برجام متعهد شده بودند اما عملیاتی نکرده بودند، در قالب قانون جدید راهکارهایی پیش‌بینی شده تا عدم اجرای تعهدات غربی‌ها دارای هزینه  برای آنها باشد.

علیرضابیگی با بیان اینکه ساختار نظام بین‌الملل اثبات کرده که در مواجهه با سلطه غرب باید با قدرت و قوت وارد شد، تصریح کرد: دولت‌های اروپایی حاضر در برجام با همکاری و همراهی با دولت آمریکا و با استفاده از خطای راهبردی برخی مسوولان کشور،  هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده و با وعده‌های واهی مثل اینستکس، فقط زمان خریدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به قدردانی رئیس قوه قضائیه از قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» بیان داشت: شورای عالی امنیت ملی هم در بیانیه‌ای که منتشر کرد، نکات قابل تاملی از کارشناسی بودن و در راستای منافع ملی بودن قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها را ذکر کرده است.

وی تصریح کرد: مقاومت مسیری است که مردم کشور ما با عزت پیموده‌اند و با همبستگی و عزمی ملی و جهانی باید اسلحه تحریم را از دست تروریست‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند، بگیریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با انتقاد از انتظارات واهی طرف‌های اروپایی بر جریان مذاکرات برجام، تاکید کرد: ایران با حقوق و مسوولیت‌های خودش آشناست، همانطور که سخنگوی وزارت خارجه کشومان اعلام کرده؛ آلمان و اروپا باید بدانند، آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد، از طرق دیگر هم به دست نخواهد آمد، کشورهای 1+4 به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و پروژه فشار را هم بیش از این نمی‌توانند ادامه دهند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول