اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جنبش دانشجویی نقش دیده‌بانی انقلاب اسلامی را بر عهده دارد

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: جنبش دانشجویی به عنوان یکی از ارکان پیروزی مهم انقلاب اسلامی تاکنون از انقلاب حفاظت کرده و با ایجاد فضاهای فکری و کنترل نسبت عمل با مبانی، نقش دیده‌بانی را بر عهده دارد.

جنبش دانشجویی نقش دیده‌بانی انقلاب اسلامی را بر عهده دارد

خبرگزاری فارس - حسین یارزاده: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد اظهار داشت: شهدای 16 آذر نماد جنبش دانشجویی محسوب می‌شوند. 

وی با اشاره به عنصر عدالت اجتماعی و چگونگی بوجود آمدن آن در جامعه، به تشریح 2 مکتب فکری که یکی از آن دو حق حکومت و رهبری جامعه را به انسان داده، و دیگری منشا مشروعیت را الهی می‌داند پرداخت.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این نکته که به صرف وجود امام، جامعه توحیدی شکل نمی‌گیرد تصریح کرد: ایجاد جامعه توحیدی منوط به وجود رابطه بین امام و امت، یعنی کسانی که به امامت امام پی برده‌اند، او را شناخته و با او بیعت کرده‌اند و از وی تبعیت می‌کنند می‌باشد.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش خواص و گروه‌های مرجع در شکل‌گیری و هدایت جامعه به سمت امام اشاره کرد و همچنین خطر انحراف خواص و در نتیجه ایجاد فتنه در جامعه را نیز گوشزد کرد.

نایب رییس مجلس جنبش دانشجویی را به عنوان یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب معرفی کرد و اظهار داشت: جنبش دانشجویی از انقلاب اسلامی محافظه کرده و تا کنون هم با ایجاد فضاهای فکری و کنترل نسبت عمل با مبانی نقش دیده‌بانی انقلاب را بر عهده دارد.

 حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم در این نشست مجازی گفت: بیشترین تعداد نظریه‌هایی که بر اساس اندیشه‌های بومی ارائه شده و همچنین بیشترین تعداد بسته‌های سیاستی پیشنهادی به دستگاه های کشور در دانشگاه علامه بوده است، به لزوم ایجاد رابطه تنگاتنگ جدیدی بین دانشگاه و ارکان تصمیم گیری کشور از جمله مجلس شورای اسلامی اشاره کرد‌.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول