اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ذخیره ۷۰ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای استان بوشهر

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت:در پی بارش‌های پاییزی امسال تاکنون ۳۴۵ میلیون مترمکعب آورد رودخانه‌ها در پی داشته و در این راستا ۷۰ میلیون مترمکعب آب حاصل از بارش باران در سدها و بندهای استان بوشهر ذخیره شده است.

ذخیره  ۷۰ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش‌های باران پاییزی اظهار داشت: متوسط سالانه بارش باران در استان بوشهر ۲۵۶ میلیمتر است که تاکنون ۱۴۱ میلیمتر آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر میزان بارش باران در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل را با افزایش ۱۲ درصدی دانست و بیان کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۳۴۵ میلیون مترمکعب ره‌آورد رودخانه‌های استان بوشهر بوده و بارش اخیر هم ۲۱۰ میلیون متر مکعب روان آب داشته‌ است.

وی از ذخیره سازی روان آب در سدها و بندهای استان بوشهر ناشی از بارش باران خبر داد و تصریح کرد: در پی بارش‌های پاییزی امسال تاکنون ۷۰ میلیون مترمکعب آب در بندها و سدهای این استان ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خاطرنشان کرد: در بارش‌های پاییز حجم قابل توجهی از سدها و بندهای استان بوشهر همچون ارغون، آب‌پا، تنگ‌ارم، قیزقلعه، سنا و دیگر سدهای خاکی، آبگیری شد.

محمدی افزود: خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر به تاسیسات شرکت آب منطقه‌ای هیچ آسیبی وارد نشد و این تجهیزات و تاسیسات وظیفه کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌ها را به خوبی انجام دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول