اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صندوق توسعه ملی زمینه‌ساز اجرایی شدن 240 پروژه آب‌و فاضلاب در 652 روستای مازندران شده است

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران، گفت: مساعدت‌های مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی زمینه سازی اجرای 240 پروژه در 652 روستا در حدود 30 درصد روستاهای استان مازندران به بهره‌برداری رسیده است.

صندوق توسعه ملی زمینه‌ساز اجرایی شدن 240 پروژه آب‌و فاضلاب در 652 روستای مازندران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید عبداللهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای گذر از تابستان سال ۹۹ در استان مازندران، اظهار کرد: شهروندان ۵۸ شهر استان و هزار و ۶۷۵ روستا و نزدیک به ۴ میلیون نفر از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی با اعلام اینکه ۱۲ درصد از حجم آب شرب مورد نیاز استان مازندران از آب‌های سطحی و ۸۸ درصد از منابع زیر زمینی تامین می‌شود، گفت:کمبود منابع تامین آب از منابع زیرزمینی بسیار سخت و دشوار است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اعلام اینکه در سال جاری ۴۷۹ پروژه در حال اجرا است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۳ هزار میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال اعتبار نیاز است که هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال آن با تخصیص ۳۹ درصدب مواجه شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از ویروس کرونا، افزود: ۳۰ درصد مصرف آب استان مازندران به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است که با توجه به مشکلاتی که از قبل وجود داشت باید برای تامین نیازمندی‌های جدید اقدام موثری انجام شود.

عبداللهی احداث و اصلاح خط انتقال، احداث ایستگاه پمپاژ، اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ بابلسر، بهنمیر و سیمرغ، احداث پکیج حذف آهن و منگنز در هچیرود و ایزد شهر، احداث تصفیه خانه آب در دراسله، اصلاح و بازسازی تصفیه خانه چشمه عمارت بهشهر، احداث مخزن ذخیره در شیرود، کلاردشت و پل سفید، بهره‌برداری از مخزن احداث شده خوشرودپی و خلیل شهر با احداث ایستگاه پمپاژ کنار آن، حفر وتجهیز هفت حلقه چاه، بهسازی و مهندسی مجدد ۷۰ حلقه چهار را از پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه در سال جاری اعلام کرده است.

وی با اعلام اینکه برای گذر از تابستان سال ۹۹ زمینه سازی برای ۵۰۷ متر لیتر بر ثانیه آب با احداث و اصلاح خطوط انتقال، احداث، اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه و بهسازی و مهندسی مجدد ۲۴ حلقه را در دستور کار قرار دادیم، گفت: با اجرای این پروژه‌ها ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر از آب شرب سالم بهداشتی برخودار شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به مساعدت‌های مقام معظم رهبری برای تامین نیازمندی‌های اعتباری آب شرب استان مازندران از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌ها از سال ۹۳ تاکنون،گفت: با مساعدت‌های مقام معظم رهبری ۲۴۰ پروژه در ۶۵۲ روستا در حدود ۳۰ درصد روستاهای استان مازندران به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه بیش از ۴۹۶ هزار نفر از اعتبارات اختصاص یافته این پروژه‌ها بهره‌مند شده‌اند که حدود ۳۸ درصد جمعیت روستایی استان مازندران را شامل می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خاطر نشان کرد: ۳ هزار و ۴۲۶ کیلومتر لوله گذاری، احداث مخزن ذخیره آب زمینی و هوایی ۸۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، حفر ۹۴ حلقه چاه، بهسازی ۹۲ حلقه چاه و احداث ۲۱۳ ایستگاه پمپاژ، تهیه و نصب ۵۵ دستگاه دیزل ژنراتور از دیگر اقداماتی بود که با تامین اعتبار این پروژه زمینه دسترسی آب شرب مناسب به روستائیان را فراهم کردیم.

وی در ارتباط با تسهیلات بانک توسعه اسلامی و مشکلاتی که برای دریافت اعتبارات وجود دارد، گفت: این اعتبارات قرار است برای اجرای پروژه فاضلاب پنج شهر اولویت دار مازندران شامل، محمودآباد، قائمشهر، آمل، تنکابن و رامسر اختصاص پیدا کند که اگر این طرح اجرا شود جمعیت تحت پوشش ما از ۱۷ درصد به ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به سفر اخیر نوبخت معاون رئیس جمهور به مازندران و تامین اعتبار مورد نیاز پروژه فاضلاب شهری ساری، گفت: اعتبار این پروژه تامین شده و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رقم اختصاص یافته معاون رئیس جمهور به مازندران ۴۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه فاضلاب ساری و ۲۷ میلیارد تومان برای بابل بوده است که اعتبارات ساری تامین شده و بابل هم در دست اقدام است.

عبداللهی میزان اعتبار پیش‌بینی شده سال آینده آب و فاضلاب مازندران با ۲۵ درصد نسبت به سال جاری ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول