اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل پرونده قضایی برای ورود غیرقانونی شکارچی متخلف به پارک ملی بمو

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمله چند متخلف سابقه‌دار به یک محیط‌بانِ در حین انجام وظیفه در پارک ملی بمو، متخلفین شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شد.

تشکیل پرونده قضایی برای ورود غیرقانونی شکارچی متخلف به پارک ملی بمو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی از سوی یک محیط‌بان در پارک ملی بمو، مبنی بر تخلف آشکار چند شکارچی، خبرنگار فارس، موضوع را از سوی مدیرکل محیط زیست استان فارس پیگیری کرد. 

جزئیات این ویدیو به این شرح است که چند متخلف سابقه‌دار در پارک ملی بمو در حال دوربین کشی و مشخص کردن محل استقرار حیوانات جهت شکار شبانه بودند که محیط‌بان جهانگیر حیاتی‌نیا در حین انجام وظیفه قانونی خود، متوجه شده و از آنها فیلم‌برداری می‌کند.

در این راستا شکارچیان متوجه موضوع شده و با تهدید محیط‌بان با وی درگیر شده و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. 

گفتنی است بر اساس نوشته‌های این محیط‌بان در یک پست اینستاگرامی، از تمام مراحل تخلف مستندسازی صورت گرفته و محیط‌بان خواستار برخورد قضایی و قانونی از این متخلفان شده است.

در این راستا، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با فارس اظهار داشت: به محض اطلاع از ماجرا، شناسایی متخلفین توسط مامورین پارک ملی بمو در دستور کار قرار گرفت  و دستور پیگیری جدی از طرف مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، خطاب به فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره حراست  اداره کل صادر شد. 

حمید ظهرابی افزود: در حال حاضر متخلفین شناسایی شده، پرونده قضایی تشکیل و موضوع به استحضار مراجع قضایی نیز رسیده است. 

وی ادامه داد: بر اساس اهمیت موضوع، در اولین فرصت و با جدیت پیگیری پرونده به اتهامات ورود غیر قانونی متخلفان به پارک، تمرد نسبت به مامور دولتی و ضرب و شتم مامور دولت حین انجام وظیفه، انجام و برخورد بازدارنده‌ای نسبت به آنها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول